Nagyrobogó után rendes motort túrázni

2016.08.13. 12:14

Kedves Nepperűző!

Egy 500-as Xcitinget nyergelek, amivel immáron második szezonnak futok neki. Városi munkába járásra és túrázni vettem. Maximálisan meg vagyok elégedve vele. Ár-érték arányban kiváló. Erős, kényelmes. Ráülök és gyía. Alacsony súlypontja van, szeretem. Túráknál mégis inkább "igazi" motort szeretnék. Yamaha TDM850-est javasoltak az ismerőseim a magasságom miatt (185cm), meg erős és kényelmes is.

Mit gondol erről? És mit javasol még?

Köszönöm!

Üdv: Zoltán

Kedves Zoltán!

Kezdjük azzal, hogy nem ajánlom nyugodt szívvel a TDM850-et. Egyáltalán nem biztos, hogy megbánja, ha nem rám hallgat, ez most csak egy vélemény lesz.

Első szériás TDM850, a forma hatalmas kedvenc
Első szériás TDM850, a forma hatalmas kedvenc

A 850-esből a szememnek az első széria a legkellemesebb, amit 1991-től 1996-ig gyártottak, de ezek a legrosszabbak. Nem feltétlenül rosszak, de már 20 évesek, és nem véletlen az sem, hogy 1996-ban nagyon durván átszabták a típust. A forma sajnos rosszabb lett, de minden más javult, jobb lett a futómű, átalakították a blokkot (a TRX850-hez hasonló 270 fokkal elékelt gyújtással). Ez után csak 1999-ben módosítottak rajta, akkor átalakították a váltót, az elektromos rendszeren, elektromos üzemanyagpumpát és más karbit kapott - ekkorra lett 82 lóerő a teljesítménye. Ha mindenképpen a 850-es a befutó, én 1999 utánit vennék.

Utolsó TDM850, ez már motorként is vehető
Utolsó TDM850, ez már motorként is vehető

Viszont ha van keret a TDM900-ra, akkor sokkal inkább azt, az minden szempontból jobb, megbízhatóbb, finomabb gép. Már injektoros, hatsebességes váltóval - ez már annyira jól sikerült, hogy a gyártás 2010-es leállításáig érdemben nem is nyúltak hozzá.

TDM900 simán vehető, nem véletlen, hogy 9 év alatt alig nyúltak hozzá
TDM900 simán vehető, nem véletlen, hogy 9 év alatt alig nyúltak hozzá

Alternatívának el tudom képzelni a Transalpot, a V-Strom-ot - de a 900-as TDM mellé nem nagyon szokott kelleni alternatíva.

Üdv:

Nepperűző