Meg szabad-e venni a világ egyik legjobb túramotorját?

2016.08.08. 17:07

Tisztelt Nepperűző!

Használt Yamaha FJR1300-ast szeretnék vásárolni. Mentem már egy-két tesztkört új példányokkal, azok nagyon tetszenek, de csak használtra van keret, max. 2,5 millió.

Kérdésem, hogy mikre kell ennél a típusnál odafigyelni, mik lehetnek a buktatók? Mennyi általában ezekből a törött, helyreállított?

Jelenleg egy Intruderrel motorozom, de most vágyok valami hosszú távon is használható, sportosabb gépre.

Köszönettel:

Kedves Dé!

FJR-ből 2003 utáni ABS-es változatot keresnék, illetve az FJR1300AS félautomatája nekem nem jött be, minden szempontból rosszabb, mint a Honda DCT-je, igazából teljesen felesleges dolog. Nem rossz, nem esik szét, csak nem ad semmi pluszt, sőt, míg nem szokod meg, addig macera.

Amúgy az FJR műszakilag stresszmenetes motor, nagyon megbízható, kis túlzással a szokásos kopó alkatrészek (fék, gumi) felmérésén kívül csak balesetek nyomait kell keresni.

Átnézésnél és próbakörnél érdemes figyelni a blokkból jövő zajokra: ha ilyenkor valami gyanús, az jó eséllyel a kopott vezérműlánc-feszítőt jelenti, amit előbb-utóbb cserélni kell.

Ami igazán drága lehet, az nem túl gyakori jelenség, de nem is elszigetelt eset: ha a kardánkihajtásnál elmegy a tömítés, és szivárogni kezd, akkor az drága szerviz lesz, hiszen ki kell szerelni hozzá a blokkot, tehát a típust jól ismerő szerelőnek is benne lesz vagy 10 munkaórája.

Törött példányokat a kormányelfordulás-végütköző sérülése és az idomok buktatják le, érdemes bepillantani a műanyagok mögé, hogy voltak-e javítva, illetve összenézni a gyártási évüket a motoréval.

Az FJR1300 zseniális túramotor, egyetlen nagy hibája az ötsebességes váltó - nagy tempónál azért hiányzik a hatodik, az csak idén került bele.

Üdv:

Nepperűző