Fórumokon fikázzák, én vehetek?

2016.07.22. 14:27

Tisztelt Nepperűző!

Motor vásárlás előtt állok,egy CBR600-asról szeretnék átnyergelni egy kicsit erősebb motorra.Sok kiszemelt motor volt,viszont én a CBR954 mellett döntöttem, vagyis ilyet szeretnék. Úgy gondolom ez még nem akkora ugrás, mint az újabb ezres gépek a maguk 170-80 lóerejükkel. Ami elriaszt a típustól, hogy több magyar fórumon óva intenek a típustól mondván, hogy a "Honda szégyenfoltja" hangos, megbízhatatlan blokk, és nem jellemző erre a motorra a legendás Honda minőség. Kicsit elszomorodtam emiatt, mert tényleg nagyon tetszik a motor minden szempontból. Kérem, ha esetleg van tapasztalata a típussal, vagy bármilyen tanácsa azt szívesen fogadnám.

Üdvözlettel: Peti

Kedves Peti!

Szerintem a Honda 954-es CBR simán vehető - az utolsó szériája a 900-as sorozatnak, és ezen még a Honda legendás tervezőjének Tadao Babának a munkája. Valóban nem túl erős, a kortárs ezresekben sokkal több vitamin volt - sőt, aztán az is kiderült, hogy még a katelógusadatokat sem tudja. Erre a Honda úgy reagált, hogy ez egy utcai motor, aminek a kezesség a használhatóság a fő értéke. Ez egyébként színigaz. A sportmotorok között az ilyen adat-ferdítés egyébként klasszikus gyakorlat, a Yamaha R6-nál pl. volt olyan, hogy kevesebbet pörgött a blokk, mint ami alapján a legpörgősebbnek nevezték.

Honda CBR900RR 954
Honda CBR900RR 954

A 954-gyel kapcsolatban valóban voltak garanciális gondok, viszont ezek mostanra 13-14 éves motorok, tehát aminek tönkre kellett mennie, az már tönkre ment. Illetve annyira nem lehet rossz, ha John McGuiness 2001-ben megnyerte vele Macau GP-t. Szerintem erős túlzás azt mondani, hogy a Honda szégyene lenne.

Ha főleg utcán és túrázni használnád, az egyik legjobb választás a sportmotorok között, a maga idejében az összes konkurense sokkal radikálisabb volt, különösen az igen agresszív viselkedésű R1 és a már-már kiszámíthatatlanul veszélyes Ninja ZX-9R.

Üdv:

Nepperűző