2016.07.01. 07:59

Sziasztok,

Egy elvetemült ötlet jutott az eszembe, és nem hagy nyugodni.

Ezekre a kérdésekre keresem a választ:

- Mennyire lenne elfogadható egy kis fogyasztású motorral munkába járni napi 150 km megtételével?

- Mennyire viselik jól a kis köbcentis motorok (125, 250) a napi 100 km autópályát? (elsősorban költségek csökkentése lenne cél)

- Az évi 25 ezer km mennyire hozna elő magas fenntartási költségeket?

- Az olajcseréken kívül mire érdemes számolni?

- Milyen motort ajánlanátok, ami megfelelne ennek hosszútávon?

köszi

üdv: Á.

Kedves Á!

Napi 150 kilométer ingázás szerintem sok motoron, és nem a motornak, hanem a vezetőnek. Nyilván ki lehet bírni, nyáron még jó is, de ha jön az eső, akkor egészen más lesz a történet. Én nem bírnám, de ez ugye személyfüggő, 150 kilométert sem ingáznék naponta, inkább költöznék vagy munkahelyet váltanék.

A 125-ös motorok nem igazán valók autópályára, de a 250-esek sem arra születtek - azok már viszik a 130-at, de az már inkább szenvedés rajtuk. Tehát a 125-ösök kiesnek számodra, jellemzően 110 körül van a végük, 90 a kellemes utazó rajtuk általában. A 250-esek utazója általában a 110, tehát ha 130-at akarsz kényelmesen és tartósan menni, úgy, hogy néha még előzni is akarsz, akkor egy 500-as lesz a megfelelő.

A nyélgázas üzem egyébként a motorokerékpároknál annyira nem nagy probléma, jellemzően úgy tervezik őket, hogy egész nap bírják a magas fordulatot, üzemmeleg állapotban nem jelent extra kopást vagy elhasználódást, legfeljebb az olajszintet kell gyakrabban ellenőrizni.

Az évi 25 ezer kilométeren mért fenntartási költségeket nem tudom megmondani, eléggé függ attól, hogy ki szervizeli és milyen típusról van szó. A szóba jöhető motorok szervizintervalluma általában 5-6 ezer kilométer, ami olajat és olajszűrőt jelent, általában minden második szerviznél gyertyát is kell cserélni, 3-4 szervizente pedig légszűrőt, illetve rá kell nézni a szelephézagra. Emellett fogynak majd a gumik is - ilyen futás mellett szezononként kettő is elmehet, illetve a lánc is nyúlik, még ha nem is olyan ütemben, mintha városban csapatnád.

A célra egy Honda CB500 már megfelelő, de ha hozzávesszük a motoros felszerelés költségét is, akkor viszont jobban megéri venni egy olcsó, kis fogyasztású dízel autót, amivel télen is járhatsz dolgozni, szintén letudja 4-5 literből a száz kilométert, és nem áztat benne az eső.

Üdv:

Nepperűző