Mivel ingázzak főúton és városban?

2016.03.10. 14:24

Tisztelt Nepperűző!

Külső kerületből járok be a belvárosba, tempós főúton kezdek, aztán jön a város az araszoló kocsisorok közötti menettel. Hazafelé értelemszerűen ugyanez, csak fordítva. Mindezt egy Yamaha XT125X-szel nyomom, amit szeretek, imádok, de egyre inkább úgy érzem, gyenge a feladatra.

A főutakon, ki- bevezetőkön kellemetlen a 90-es végsebesség a letolni akaró autókkal, vagy teherautó, busz mögé beragadva. Az első lámpa fényereje sem erre lett kitalálva, este, esőben horror.

A legjobb ugyanez a gép lenne 250 köbcentivel, de nemhogy XT-ből nincs 250-es, ekkora, rendszámos enduro, supermoto mintha egyáltalán nem lenne a használtpiacon egymillió alatt. Pedig több okból is maradnék ennél az építési módnál - keskeny, könnyű, masszív, egyenes háttal ülök stb. A megbízhatóság (téli vagy esős használatban is) és a kis tömeg fontos, utóbbi miatt 600-asban vagy afelett nem is nagyon gondolkodom.

Suzuki DR-Z400S
Suzuki DR-Z400S

Robogóztam eleget, abból nem kérek már, maradnék a motornál. Ha keresgélni kezdek a neten, mindig a DR-Z400-nál kötök ki. Ezekből 6-700 ezer egy normális állapotú, ez lenne a maximum, amit rászánnék, de nem sírnék, ha ennél olcsóbban megúsznám. Alkalmas az erre? Vagy van erre a használatra valami titkos favorit? Esetleg érdemes lenne mégis 600-asokat is nézni?

Köszönöm,

Attila

Kedves Attila!

A DR-Z400 az általad vázolt feladatra tökéletes, sőt, bizonyos szempontból sok is, hiszen annyira jó hobbi terepmotor, hogy szinte szemétség néha nem megküldeni a sárban. Rendkívül megbízható, kellemes karakterű, kulturált motor. Korábban írtam róla, azóta sem tudok nagyon mást mondani - talán annyit, hogy neked érdemes az S vagy esetleg az SM (supermoto) változatot keresned, ugyanis az E hiába erősebb, az a sportcélú, kemény terepes változat, rövid áttételekkel, jelzés értékű fényszórókkal, és egy-két olyan lespórolt aprósággal, amik utcán azért hiányozni fognak.

Merem még ajánlani a Suzuki DR350-et, abból is az önindítós, utcai kivitelt, a DR350SE-t. Súlyban körülbelül ott van, mint a DR-Z400, valamivel gyengébb, de lényegesen olcsóbb típus - ha nem számít a modernebb futómű, akkor így pár százezerrel beljebb leszel, ráadásul a DR350 a régisége ellenére piszkosul jó, kezes és megbízható motor, bár azért lényegesen nyersebb a DR-Z-nél.

Üdv:

Nepperűző