Jó szélvédelmű motort szeretnék

2015.11.05. 16:34

Kedves Nepperűző!

Jelenlegi 2006-os Kawasaki ER-5-ösömet szeretném nemsokára lecserélni. Télen is motorozom (de külföldön), napi 60-70 kilométer a munkahely és az otthonom közötti táv, 95% autópálya. Az ER-5 nagyon jó kis motor, problémám nincs vele, de 100-as tempó felett már nem annyira élvezhető az utazás, mintha egy 100 kilós homokzsákot raknának a mellkasomra. Ezért gondolkodom egy sport-túra motoron. Elég alacsony vagyok, 175 centivel, és nincsenek zsiráf lábaim sem.

Milyen mocik vannak, amiknél nem gond egy 120-140 közötti utazósebesség, jó a szélvédelme, és mondjuk 1 misi körül (inkább alatta kicsivel) kapható? Suzuki S-Strom már nagy volna? Esetleg régebbi TDM850? Vagy más? A Kawánál régebbire nem szívesen cserélném le, de nyilván az árak miatt muszáj.

Előre köszönöm a választ!

Ádám

Kedves Ádám!

Furcsa, hogy a sport-túra kategóriát jelölöd meg, utána két túraenduróról kérdezel – ebből arra következtetek, hogy nagyjából mindegy, csak védjen a széltől, és lehessen vele tartósan nagy tempót menni. A V-Strom ebből a szempontból nagyon jó, simán lehet vele egész nap 150-160-nal utazni, kényelmes, és a te magasságoddal is használható. Alapvetően megbízható motor, nem nagyon van ellenérv.

Műszakilag rokon az SV650S-sel, ami már valóban sport-túra, egyszerű, jó a hangja és nagy gondok nem szoktak adódni vele – én a szögletes vázú, injektoros változatokat ajánlom, azoknál nem kell a szívatóval vacakolni, rápöccintesz a gombra, és mehetsz.

A régebbi TDM850-esek kiválóságával kapcsolatban vannak kételyeim, ha mindenképpen TDM-et szeretnél, gyűjts inkább a 900-asra.

Én a félidomos CBF600-at is megfontolnám
Én a félidomos CBF600-at is megfontolnám

Érdemes lehet szétnézni a 800-as, de még VTEC nélküli VFR800Fi-k között, hihetetlenül tartósak, jól védenek a széltől, jól mennek – bár nehezek, de ez minimális rutin és fizikum mellett már nem okozhat gondot.

Üdv:

Nepperűző