Tényleg akkora para a KTM?

2015.11.01. 16:07

Szép napot!

Egy KTM Duke 125 vagy 200 vásárlásán gondolkodom (új, vagy 1-2-3 éves). Nemrég olvastam önöknél, hogy a KTM-ek szervize horrorisztikusan bonyolult, és csak erre specializálódott szakemberrel végeztethető el, és még így is előbb-utóbb elrontanak valamit. Ez csak a nagy modellekre igaz, vagy a kis Duke-okra is?

Tisztelettel,

Szabolcs

Kedves Szabolcs!

Valami nagyon félrement. A KTM-ek szervizelése nem horror, csak ha valaki elszerelgeti a Honda CB-ket és a Yamaha FZ-ket, akkor az nem biztos, hogy tudni fogja, mit kell pasztázni egy KTM 640 LC4 Enduro önindítójánál, és hogy minden csavart menetrögzítőzni kell, ha nem akarja elhagyni őket az első lámpánál. Illetve azoknak sem ajánlott, akik sajnálják a pénzt a kétévenkénti villaolaj cserére rendesen szétszedéssel-elmosással, mert mondjuk az LC4 pont utcai, kilométer alapú szervizelésű motor, de sok szempontból versenytechnika. Ha pedig üzemórás példányt vesz valaki, akkor pláne oda kell figyelni. Tehát nem attól lesz körülményes valaminek a szervize, hogy kicsi vagy nagy, hanem hogy versenymotornak tervezték vagy utcainak – illetve mikor gyártották, mert a KTM-nek volt egy elég gyászos időszaka, nem véletlen, hogy akkor csődbe is mentek, de az azért már régen volt.

A KTM kis Duke sorozata viszont nyomokban sem versenymotor, csak simán jó utcai motorok. Én inkább a 200-asat ajánlom, egyszerűen azért, mert erősebb, nyomatékosabb, miközben csak minimálisan nehezebb. Ráadásul a blokk nagyon tartós, hiszen a főegységeket úgy méretezték, hogy elviseljék a 390-es hengert és a 42 lóerőt. Ráadásul szög egyszerű az egész, ha a legendásan precíz indiai szervizekben karban tudják tartani, akkor az Magyarországon sem fog ki egy normális, nem teljesen retardált szerelőn. Még annyit: 1-2-3 éves motorokról beszélünk, azok lényegében újak, szóval nincs min stresszelni.

Üdv:

Nepperűző