2015.07.04. 16:03

Kedves Nepperűző!

Szeretnék tájékozódni, mielőtt elkezdeném a motoros tanfolyamot. Elsősorban az érdekelne, hogy egy nőnek milyen fajta kezdőmotort ajánlasz? Főleg aszfaltos úton lenne használva, kisebb nagyobb túrákhoz, hétvégi kedvtelés végett. Nem szeretnék annyira kis motort, nem szeretném hamar megunni. Mint minden nőnek, nekem is számít a kinézet, stílusra talán a sportosabb motorok tetszenek (ha esetleg segít a magasságom és kilóm akkor megadom 165cm/56kg).

Köszönöm a segítséget!

Zsófi

Kedves Zsófi!

Tudom, szexista előítélet, de szerintem a női jármű legfontosabb tulajdonsága, hogy megbízható legyen. A környezetemben lévő női motorosok egy-két kivételt leszámítva elvárják, hogy a motor mindig induljon és kifogástalanul működjön, cserébe szó nélkül fizetnek, ha szerviz van, de ne nekik kelljen indulás előtt olajszintet nézegetni, meg fékbetétet méricskélni. Ha ebből a leírásból valamennyire magadra ismersz, akkor nagyjából egyenes út vezet a nagy darabszámban gyártott japán motorokhoz.

Mivel nem írtad meg, hogy mennyit szánnál a vásárlásra, elég nagy gondban vagyok – remélem nem lövök nagyon mellé, ha 7-800 ezer forintos sávból merítek. Ennek oka egyszerű: ennyi pénzért már reálisan elvárható, hogy minden tökéletesen működjön.

Honda CBR600F4i
Honda CBR600F4i

Ha a sportos vonal tetszik, akkor a Honda CBR600F4i tökéletes választás: jól néz ki, a forma kiállta az idő próbáját, nagyon könnyen vezethető, egyenletesen adja le a teljesítményét, nem félelmetes, de a benne lapuló száz lóerőt nem fogod egyhamar megunni. Ha úgy gondolod, hogy ekkora teljesítmény sok lenne kezdésnek, akkor vess egy pillantást a Suzuki SV650S-re – kellemes karakter, jó hang, és inkább hangulatában sportos, mint tudásában.

Honda CBF500
Honda CBF500

Szerintem még a Honda CBF500 is szóba jöhet, bár nem egy sportos jelenség, simán ez a legkezesebb a felsoroltak közül, nagyon megbízható, jó ránézni, a kéthengeresnek kiváló a karaktere, kellően igényes, nem nagyon tudok felhozni érvet ellene.

Üdv:

Nepperűző