2016.08.26. 10:14

Kedves Motordoktor!

Tavaly vettem az egyik pesti, neves Honda szalonban a kis CB125F-emet, amit azóta is használok bőszen. A 12 ezress kötelező szerviznél is ugyanoda vittem, a szalonhoz tartozó szervizbe, mint mindig, mivel 2 év garancia van a motoron, s nekem fontos a megbízhatóság.

A mai napon a nagy eső után leellenőriztem a láncot, ez-az, a szokásos teendők, és megnéztem az olajszintet is. Legnagyobb megdöbbenésemre, a múlt héten lecserélt, új olaj, 200 km-rel a szerviz után, kávészínű volt. A pincémben én is tartok ilyen típusú olajat, mint amit a szervizkönyvbe beírtak, kíváncsiságból a rongyra kiöntöttem az előző minta mellé, és az szép mézszínű volt. Nyilván, tudom, hogy egy léghűtéses mocinál az olaj jobban igénybe van véve, de ilyen kevés kilométerrel a csere után nem feltételezném, hogy ilyennek kellene lennie.

Mit tehet ilyenkor az egyszeri vevő? Nem vagyok egy asztalborogatós. Mivel ott helyben nem néztem meg az olajat, akár ki is találhattam ezt az egészet (mondjuk, minek?), így viszont ez nekem baromi kellemetlen.

Tippedet, válaszodat előre is köszönöm,

Üdv: Béla

Kedves Béla!

Ezt így eldönteni nem lehet. Vannak blokkok, ahol a maradó olaj mennyisége akár 2 deciliter is lehet, ez pedig szinte azonnal összeszennyezi a friss olajat, és a szín alapján már nem lehet megmondani, hogy mikor volt a csere. Továbbá ha a lecserélt olaj eleve fekete volt, akkor ennél jóval kevesebb is sötétre színezi a friss kenőanyagot.

Az olaj színe azonban semmit nem mond el a kenőképességéről. Ha azonban biztos vagy benne, hogy csaltak, vagy csak egészen biztosra akarsz meggyőződni a cseréről, akkor a MOL, azon belül a MOL Lub Kft. vállal olaj bevizsgálást, erről hamarosan a Totalcar-on is olvashatsz.

Üdv.

Motordoktor