A magasított szélvédő még rosszabb, mint az eredeti

2015.02.05. 15:45

Tisztelt doki!


Nyáron vettem egy Honda PCX125-öst. 2014-es modell. Mindennel meg vagyok elégedve, csak a szélvédelemmel nem. Vettem rá egy Givi magasított  plexit, ha lehet még rosszabb mint az eredeti. Nem vagyok magas, mindössze 170 centiméter. Szeretném megkérdezni, hogy tudna-e valamilyen megoldást, ami nem patika áron kapható, vagy van-e Közép-Magyarországon olyan műhely, ahol segítenek? Egyébként én találtam egy jó lapot, csak sajnos amerikai. MadStad állítható szélvédő rendszer a neve. Ez a lap két konzolt is bemutat, tudnak erről valamit?

Üdv:
Csaba

Fotó: Honda

Kedves Csaba!

Sajnos én sem tudok olcsó jó megoldást, de ha megvizsgáljuk a jelenséget, talán más is segíthet, mint a drága szélvédő csere. A probléma akkor jelentkezik, ha a szélvédő mögött a sisak pont a szélvédőről leváló örvényekbe kerül. Ekkor zajos a sisak, hubogás és remegés is lehet, ami az egész fejünket rázza. Ez kellemetlen és fárasztó. A gond az, hogy a szélvédő árnyékában kisebb nyomású rész van, mint előtte és a határvonalán örvénylések vannak. Ha a sisak belejut ezekbe az örvényekbe, akkor van probléma. Valójában három megoldás van.

Az első az, hogy annyira kell emelni a plexit, hogy a sisak a légvédett térben legyen. Ez nem mindig kivitelezhető, ráadásul a nagyon magas plexi jól mutat egy 70-es évekbeli Vespán, de nem egy PCX-en. A második, hogy alacsonyabb plexit kell használni, akár az eredeti levágásával. Ekkor a szélvédelem kicsit kisebb lesz, de ez nem zavaró, ha a sisak az egyenletesen áramló levegőben van. A plexi még mindig leveszi a nyomást a mellkasunkról.

A harmadik, amit a gyárak is használnak, a PCX-en is van úgy emlékszem, hogy a szélvédő aljánál, a lámpa felett meg kell nyitni a plexit. Ekkor a nagyobb nyomású tér részben összenyílik a kisebb nyomású plexi mögötti térrel, és nem lesz a határvonalon akkora örvénylés. Ehhez is plexit kell vágni vagy fúrni, nem egyszerű megoldani házilag esztétikusan, és a plexit nem szabad nagyon elgyengíteni. Egy szó, mint száz, nem biztos, hogy a nagyobb plexi a megoldás, néha a kisebb jobb.

Üdv.
Motordoktor