Életveszélyesen tákolt robogót sóztak rám

2015.03.31. 10:47

feladó: Zsolt

címzett: Totalbike

dátum: 2015. március 26.

tárgy: Hát hogy lehet így szerelni?

Sziasztok!
Szeretem ezt az országot, itt kérem szépen nem unatkozik az egyszeri használtgépjármű új tulajdonosa, minden hétre van program! Kivesz a mindennapok egyhangúságából, a mélabús komorságból és letargiából. A történet még novemberben kezdődött amikor hosszas keresgélés után találtam egy Piaggio X9 500 EVO-t ami külsőleg épnek látszott. Pápáról volt a hirdetés egy szép bordó gépről, többször beszéltem a tulajjal, és mondtam, hogy elmegyek és ha rendben van a motor, akkor elviszem.

Ő biztosított erről, így bátran vágtam neki az útnak. Decemberben sokáig jó idő volt, használtam is a motort gond nélkül. Március elején azonban érdekes kattogó hangra lettem figyelmes és valahogy a fék is furán fogott! A féktárcsát szemügyre véve borzasztó kopásokat láttam, de bontás nélkül a fékpofa nem vizsgálható. Lebontottam a kipufogódobot és a megdöbbenés ekkor fogadott. A külső kerékcsapágy nyitott típusú volt és szét volt roncsolódva a belső része, egy golyó hiányzott is belőle. Lebontottam a tartókonzolt is és a kereket kiszedve hozzájutottam a fékrendszerhez, ahol a következő meglepetés ért! Az egyik fékpofát az előző tulaj (vagy a szerelője) fordítva tette bele. Vas a vason dolgozott eddig! Figyelmetlenség? Trehányság? nem tudom, de életveszélyes. Azt már meg sem említem, hogy a fékbetétek stiftbiztosító zegergyűrűje is hiányzott! Sebaj, kicseréltem szépen mindent amit lehetett, új fékbetét, új csapágy és boldogan használtam tovább a motort, tegnap előttig. Kedvenc motorom meglepetés tócsával várt! Mondhatnánk hogy maga alá vizelt, de ez inkább olaj volt. Hazaérkezés után nekiálltam bontani. A kerék levételéig már rutinból ment minden, amikor megláttam a baj forrását.

A nemrég kicserélt csapágy másik párjánál a szimering elkopott és a hajtóműolaj folyt. Féknyereg leszedése után leszedtem a hajtóműház fedelét. Na ekkor fogadott a következő meglepetés! Nem is tudom mire számítottam a fordított fékpofák után. A hajtótengely szimeringhez csatlakozó felfekvő felülete sorjás és borzalmas kopásnyomok vannak rajta! A csapágy felfekvőfelületen is! Döbbenet ült az arcomra és egyben olyan szavak amiket most talán nem idéznék! Hogy lehet ilyen szakbarbár valaki? És hogy tudja nyugodt szívvel eladni a motort? Pápa messze van és nem fogok megint elmenni oda, de ez több mint szívtelenség, ez életveszély! Kész vagyok! Hátha az eladó magára ismer és elgondolkodik...

Üdv:

Zsolt