Jönnek a részletek a Honda City Adventure-ről

2016.05.24. 13:04

Ha már szabadalmi rajz van valamiről, akkor az már jó jel - a milánói tanulmány és az olaszországi észlelés után most már itt tart a Honda City Adventure, a Honda Integra alapú kaland-túra-robogó.

Ez nem is azért fontos, hogy tudjuk, jól halad a projekt, hanem mert jól látszik rajta, mitől tér el a tanulmányhoz képest. Például a hagyományos négydugattyús első féknyergek helyett radiálisan rögzítetteket terveznek a szériamodellre, tehát a világtörténelemben először fordul elő olyan, hogy végül drágább és látványosabb megoldás kerül a szériamotorra, mint ami a tanulmányon volt.

Cserébe egyszerűbbnek ígérkezik a kipufogó - tehát nem lesz benne két négyzet alakú osztás, mint például az Africa Twinnél -, illetve a felni is más lesz, a méregdrága Kineo helyett amolyan BMW-s stílusú peremküllős kerekeket kap, ami ugyan olcsóbb, de abszolút értékben így is drága motyó. Került még egy prizma a telószárra, ami ugye kötelező elem, illetve nagyobbak lettek a kézvédők, de egyébként döbbenetes, mennyire megtartották a tanulmány látványos részleteit.

A képeken szintén jól látszik, hogy megtartották a tanulmány lapos TFT műszerfalát is - ha lehet tippelni, ez a megoldás nemsokára el fog terjedni a Honda több modelljén is.

A motor műszaki része az NC750-ből származik, beleértve a DCT dupla kuplungos automata váltót is, a soros kéthengeres blokkja pedig 54 lóerőt ad majd le.

Amire nagyon kíváncsiak leszünk, az a motor ára. Egészen biztosan drága lesz, kérdés, hogy mennyire. Az NC750D Integra jelenleg 2,88 millió forint, néhány extrával meg is van a három millió. És erre jön rá a City Adventure (amit valószínűleg ADV-nek vagy X-ADV-nek fognak hívni) drága megoldásai, mint a már említett felni, a dupla első tárcsafék és a hozzá tartozó látványos nyergek, a bonyolult ülés, az alumínium lengővilla, a fordított teleszkóp, a TFT műszerfal és még ezernyi apróság, ezeket nézve nagy jóindulattal is legalább 3,5 millióba kéne kerülnie. Vagy többe.