Az MV Agusta kimaxolja a barokkot

2015.11.23. 12:26 Módosítva: 2015.11.23. 12:32

Az MV Agusta Brutale 800 gyengébb és nehezebb lett, hogy megfeleljen az Euro4-es emissziós normáknak. Mégis, soha nem váltott ki ennyire erős birtoklási vágyat, mert a romló katalógusadatok mellé annyira csodálatos lett a külseje, hogy ha a műszaki tartalom egy Komár mopedből jönne, akkor is kéne. És tegyük még hozzá: 116 lóerő nem kevés, csak annak fényében lehangoló, hogy korábban 125 LE volt.

Cserébe viszont nőtt a nyomaték, 80 Nm-ről 83-ra hízott, sajnos a motor súlya is gyarapodott hét kilót - bár kimondottan nehéz így sem lett a szárazon mért 175 kilójával. Az első villából vélhetően komoly készleteket halmoztak fel, mert továbbra is a csődbe ment Marzocchi termékébe kapaszkodnak a villahidak. A központi rugóstag a Sachs-tól származik, a radiálisan rögzített féknyergek pedig az MV jó szokásához hűen a Brembo termékei.

Bár a katalógusadatok alapján fanyalogni kéne, az új Brutale 800 kapcsán csak lelkesedni lehet - átdolgozták a hátsó részt, a tankot, az első és a hátsó lámpákat, amiktől még ütősebb lett a forma. Személyes kedvenc az ülés alatt látható lyuk, ami semmilyen érdemi funkcióval nem rendelkezik, de rendkívül különleges és légies lett tőle a motor megjelenése.

Akinek a Brutale 800 is már túl barokkos, az most inkább kattintson át erre a Keeway tesztre, mert van még ennél is durvább újdonságuk: a Dragster RR Lewis Hamilton nevével ellátott kiadása. Az idei év F1 világbajnokát ünneplő széria alapját adó Dragster RR sem egy szerény motor, 140 lóerős teljesítményével, 82 Nm csúcsnyomatékával, 169 kilós száraz tömegével és 200-as hátsó abroncsával igen villantós darab, a speciális LH44 változat pedig még különlegesebb.

A bordó váz és a fekete-fehér idomok rendkívül látványos kombinációt alkotnak, és a mart alumínium kiegészítőkkel (karok, kormány, tankbetöltő) pedig már-már sok is. Mindössze 244 darab készül belőle, az árról pedig még nem esett szó.