Ha ilyen lesz a BMW 300-as motorja, jöhet

2015.10.06. 18:29

A BMW Dél-Amerikában, a sao paoloi motorkiállításon mutatta be a Concept Stunt G 310 tanulmányt, ami az első kézzel fogható jele az indiai TVS-szel közös projektnek. A 250-300 köbcentis kategóriában eddig nem volt jelen a BMW, ám a KTM 125/200/390 Duke sikere mellett nem mehetnek el szó nélkül - ezeknek a szintén indiai koprodukcióban készülő motoroknak köszönhetően lett a KTM Európa legnagyobb motorgyártója.

A G 310 legérdekesebb része a teljesen új fejlesztésű blokk, aminél mindent elkövettek, hogy a lehető legkevesebb helyet foglalja. A hengert hátrafelé döntötték, a hengerfejet elfordították 180 fokban így teljesen a váz középpontjába lehetett beépíteni, illetve kellően hosszú lehetett a lengővilla - ami a megfelelően rövid tengelytávval kombinálva a kezesség egyik záloga.

Ha a motor nevéből nem lett volna egyértelmű, mit akartak sugallni a BMW-nél ezzel a tanulmánnyal, a bajorok egyből mellé állították a nemrég visszavonult világhírű stuntridert, Chrif Pfeiffert, aki állítólag aktívan részt vett a fejlesztésben, és ügyelt arra, hogy a tanulmány valóban hiteles és használható streetfighter legyen.

Ezért került rá rögzíthető gázmarkolat az elengedett kormányos trükkökhöz, ezért lett rövid a végáttétel és hatalmas a hátsó fék, amit egy extra fékarral akár a kormányról is vezérelhet a vezető - ennek megintcsak nem az utcai közlekedésnél, hanem a stuntgyakorlatoknál van szerepe.

A hagyományos értelemben vett lábtartókon kívül a Concept Stunt G 310-nél az első tengelyhez és a hátsó ülés környékére is kerültek kilépők, illetve maga a hátsó ülés is egyfajta stunt tail, amibe bele tud lépni a motoros - az extra itt, hogy nem az ülés anyagából vágták ki, vagy toldották hozzá, hanem az elemet tömör alumíniumból marták.