A Honda formatervezői keményen odatették magukat

2015.10.01. 08:35

Az október végén induló Tokyo Motor Show-n lesznek láthatók a Honda legfrissebb tanulmányai - ráadásul a hétből három teljesen új fejlesztésű jármű, amik egyfajta technológiai-formatervezési erőfitogtatásként is megállják a helyüket.

Csak hogy könnyű legyen beszélni róla, a Light Weight Super Sports Conceptnek nevezett sportmotor elsősorban formai tanulmány, a Honda jövőbeli szupersport motorjainak a formatervét próbálgatják vele a közönségen. Bár a fekete szín nem kimondottan engedi látszódni a formai bravúrokat, egyértelmű, hogy az éles vonalak és a trükkösen hullámzó felületek határozzák majd meg a közeljövő sportmotorjait a Hondánál. Ezen felül érdekes a fényes és matt felületekkel játszó alnyomatos fényezés, amivel megmutatják az idomok alatti mechanikát. A Leight Weight Super Sports Concept vélhetően a CBR250 műszaki alapjait használja.

Szintén csak tanulmány a Neowing is, ami egy Can-Am-szerű fordított trike, vagyis hátul egy, elöl két kerékkel készülő gonoszság. Bár a forma és a bonyolult futómű is elég lenne ahhoz, hogy felkapja rá a közönség a fejét, sokkal fontosabb ennél a hibrid hajtáslánc: egy 2/3-ad GL1800 Goldwing motort párosítottak össze egy villanymotorral - nem elképzelhetetlen, hogy előbb utóbb jönnek a hibrid Goldwingek.

Az EV-Cub Concept a Honda Cub átütő sikerét próbálja megidézni - ahogyan a hatvanas években a Cub nyitotta meg széles körben a motorizációt világszerte, úgy adna választ az EV-Cub a modern mobilitás problémáira. Tehát egy olcsó, praktikus, jól használható elektromos járműnek ígérik, amivel letudható a napi városi közlekedés - a Honda mérnökei komolyan vették az egyszerű használhatóságra vonatkozó irányelveket, ezért az akkumulátor hagyományos, otthoni falidugóról is tölthető, nincs igénye annál nagyobb áramra. Ráadásul jól néz ki - világszerte hatalmas kultusza van a Cuboknak és a Super Cuboknak, az EV-Cub pedig nagyon hitelesen hozza a klasszikus formát.

Ezeken felül kiállítják még a Super Cub Conceptet, amivel visszatérhetne a legendás típus, mégpedig hagyományos, négyütemű technikával. Láthatóak lesznek még a Grom50 Scrambler One és Scrambler Two tanulmányok, amik a nálunk MSX néven kapható vicces jármű ötvenes változatán alapulnak, és kizárólag megjelenésükben térnek el a szériaváltozattól. A név ne legyen megtévesztő, a sok piacon a 125-ös is Grom néven fut.

Szintén formai trükk a belpiacos motoron alapuló CB400 Super Bold'Or Custom Concept, illetve az azonos optikai megoldásokat felvonultató, de két számmal nagyobb CB11000 Super Bold'Or Custom Concept.

Ha még nem lenne elég a finoman kusztomizált retró gépekből: elkészítették a CB1100 café racer tanulmányát, a CB1100 Custom Conceptet is, sőt, még egy Concept CB nevű tanulmányt is bemutatnak, ami akár a következő generációs CB1100 is lehet.