Félrevezetés, vagy valóban lesz soros kéthengeres KTM?

2015.08.28. 12:02

A KTM-nél is érezhették, hogy akad némi rés a 690 Duke és a 1290 Super Duke R között - a mesteri modellpaletta-építés koronázatlan királyának számító Honda például három modellt is be tudna ékelni a kettő közé, a piac teljes lefedését kevésbé komolyan vevő KTM viszont csak egy hézagkitöltő modellt tervez.

A jó kapcsolatokkal bíró kémfotósok nemrég kapták lencsevégre a jobb híján csak KTM 800 Duke néven emlegetett újdonságot, amibe egy körülbelül 800 köbcentis - most kapaszkodjanak meg - soros kéthengeres motor került. Ez nem igazán illik az eddig egyhengeresekben és V2-esekben utazó cég profiljába.

Adná magát, hogy ez a blokk alapjaiban ugyanaz, mint ami a Husqvarna Nuda 900-ba került, elvégre a Husqvarnát eladta a BMW a KTM-nek. Ez viszont kevéssé valószínű, ugyanis a KTM mérnökei nem rajongtak a BMW-től származó, de alaposan átdolgozott soros kéthengeresért - egyszerre tartották nehéznek és feleslegesen bonyolultnak, miközben egyre nehezebb hozzá alkatrészt szerezni, hiszen az az erőforrás a felszámolás alatt lévő olaszországi gyárban készült, nagyban támaszkodva a most már fő konkurensnek számító BMW technológiájára.

Emiatt sokkal valószínűbb, hogy a KTM fejlesztett egy saját soros kéthengerest, ami már megfelel az igényeiknek. Ettől viszont még egyáltalán nem biztos, hogy valóban sorozatgyártásba kerül a kéthengeres koncepció, ugyanis az osztrák gyártónál -  még a munkatársak jelentős része előtt is! - titokban sok projekten dolgoznak, amiknek csak töredéke kerül a nyilvánosság elé, és még kevesebből lesz megvásárolható jármű. Ott volt például az elektromos robogójuk, amit meg is turnéztattak, de végül elvetették az ötletet.

Tehát a soros kéthengeres Duke ha létezik is, nem biztos, hogy megvásárolható modell lesz-e valaha is - pedig ha a vevőkkel el tudják fogadtatni a profilba kevésbé illeszkedő műszaki tartalmat, akkor a WP futóművel, minőségi fékekkel és kipörgésgátlóval felszerelt középkategóriás naked bike ütőképes ellenfele lehetne a Triumph Street Triple-nek, a Ducati Streetfighter 848-nak, vagy akár a Yamaha MT-09-nek.

Ami viszont biztos, hogy készül a KTM-nél egy 700 köbcenti körüli V2-es motor, ami egyrészt tökéletesen megfelelne a már régóta várt, közepes túraenduróhoz, de akár kiválthatná, és feljebb pozícionalhatná az aktuális 690 Duke-ot is.