Ilyen egy igazán szexi scrambler

2015.07.31. 16:21

A belga Mash Motors nem high-techben utazik - távol keletről beszerzett főegységekből építik járműveiket, amikért nem a műszaki tökéletességük, hanem az ízlésesen retró megjelenésük miatt szokás lelkesedni. Emiatt bőven kiérdemlik a Totalbike háztáji dizájndíját, a Gusztosos Retró Csemege plecsnit. Különösen a legújabb modelljük, a Von Dutch, amiből mindössze 200 darab fog készülni.

Az alapot a Mash Five Hundred adja, így a motorja egy 397 köbcentis, négyütemű, négyszelepes, injektoros OHC egyhengeres, ami 27 lóerőt és 30 Nm-t tud, az előbbit 7000-es, az utóbbit 5500-as fordulaton. A fékeket sem Repsol Honda MotoGP csapatától kérték kölcsön, elöl egy szimpla 280 mm-es tárcsa, hátul pedig egy 160 mm-es dobfék gondoskodik a lassításról. Szerencsére a Von Dutch kimondottan könnyű, mindössze 151 kg, vagyis jó eséllyel még ezzel a szettinggel is biztonságosan meg tud állni. A két tónusú, pinstripe-olt tankja 13 literes, ami nagyjából háromszáz kilométeres hatótávot enged meg. Ezek viszont pont olyan adatok, amik ennél a motornál teljesen lényegtelenek.


Mert a Mash Von Dutch egyértelműen a stílusról szól. Széles enduró kormányt, hurkás ülést, antikolt rajtszámlapot és bütykös Metzeler Karoo 2 abroncsokat tettek rá, illetve egészen apró részletekig kidolgozták, érdemes megfigyelni például az oldalsó takaróidomot leszorítő bőr szíjat.


Ezért a rendkívül látványos csomagért nagyjából kétmillió forintot (6590 Eurót) kell fizetni, ami egyfelől brutálisan sok egy elavult kínai technikáért, miközben ennyiért már Suzuki Gladiust is adnak. Ugyanakkor a specifikációk terén szinte szögre azonos Yamaha SR400 is kétmillióról indul, miközben a Mash Von Dutch-hoz képest a külseje inkább kiindulási alap, mint kész termék. Ja, és úgy tűnik, a Mash-nek van önindítója.