Figyelj jobban!

 

Ez is csak egy balesetmegelőző film. Ez is arról szól, hogyan ölhetsz meg egy motorost. És hogyan kerülheted el a bajt. Sokat nem fűznék hozzá, a videó magáért beszél, az is könnyen megérti, aki esetleg nem beszél angolul.

A filmet Washington állam részére forgatták, kimondottan a fiatal, kezdő vezetőket célozták meg vele. Nem véletlen, hogy az átlag netes videókhoz mérve hosszú, nyolc perces filmet készítettek, szándékuk szerint autós iskolákban is levetítik, majd a résztvevőkkel ki is elemzik a látottakat. Nem mindenki mellé ülhet be egy motoros, hogy elmondja, autóban ülve mire kell figyelni, ezért összegeztük pontokba szedve, mit is mond a bájker Randy, akit a haverjai csak Nagymedvének szólítanak:

- Egy motorkerékpár kisebb, sokkal kisebb, mint egy autó. Hiába világít a fényszórója, nehezebb észrevenni és a sebességét is nehezebb felbecsülni. Éppen ezért, ha motorkerékpár közeledik, kétszer is győződj meg róla, hogy még beférsz elé! (Az amerikaiak statisztikája szerint a legtöbb autó vs. motorkerékpár baleset épp a balra, a motor elé kanyarodó autós helyzetekből adódik.)

kevesbe latszik

- Figyelj a követési távolságra! A motor hátulról is kisebb, a hátsó lámpájának mérete is töredéke egy autóénak. És mivel éjjel-nappal világít a helyzetjelzője, nehezebb észrevenni, amikor a féklámpa felvillan, különösen nappal.

kovetesitav

- Ha egy autó könnyen eltűnik a járművezető holtterében, egy motorkerékpárt még könnyebb szem elől téveszteni. Sávváltás előtt gondosan nézz körül, ha korábban motorost láttál a visszapillantóban, különösen nagy figyelemmel manőverezz, csak azért, mert nem látod, még lehet, hogy melletted van!

figyelni kell

- A motorkerékpárok nagy része sokkal jobban gyorsul, és jobban is lassul, mint sok autó. Vedd ezt mindig figyelembe.

motorosok

- Motoron sokkal komolyabb következményei vannak egy kis koccanásnak is. Ami egy autónak csak egy horpadás, az a motorosnak csontját törheti, vagy bele is halhat. Mindegy, ki a felelős, a motorosnak mindig jobban fáj.

fajni fog

Nagyon röhögtél, mi, amikor a piros lámpánál spanoskodott Nagymedve, Vad Will, meg a Khuttya? Jogos, a készítők direkt ilyen sztereotíp bájker fazont szerepeltettek, hogy a történet előrehaladtával kiderüljön, a sztereotipikus alakok is csak emberek. A film nem önmagában álló oktatási anyag, a Washington State Department of Licensing egy hasznos segédanyagot is ad hozzá, benne kérdésekkel, szituációs játékokkal, kvízekkel. Még ennek a régi videónak a linkje is benne van, semmi más dolgunk nincs, mint megszámolni, a fehér csapat hány labdapasszt csinál.

És te, te láttad már elsőre is a moonwalkoló medvét? Ez az, én sem. Mert az ember gyakran nem látja azt, amire nem számít. Eredetileg arra hívta fel ez a brit film, hogy ügyeljünk a kerékpárosokra, de ugyanúgy érvényes a tanulság a motorosokkal kapcsolatban is: figyeljünk jobban.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr87088583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

conmorientes 2015.01.22. 10:50:39

Ezt a filmet kötelezővé tenném megnézni minden autóvezető részére.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.22. 11:21:19

A motorosok pedig jó lenne, ha nem jobbról-balról támadnának egyszerre, hogy legalább a félreugrás esélye meglegyen.
Köszönjük..

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.22. 11:22:01

@Aranyba mártogatott étnyúl: magyarul: elengedem ha balról jön, de nem fogok folyamatosan a három tükrön csüngeni, hogy mikor honnan szakad a nyakamba egy gyökér.

pendinguser 2015.01.22. 13:13:54

motorosként megfigyeltem, hogy a városi nagy forgalomban / dugóban / lámpánál az autósok egymás mögé, de mindíg a sáv közepéhez minél közelebb haladnak és állnak meg. (azért, hogy előre tudjanak nézni) Így a motoros, ha nem akarja átlépni a záróvonalat, vagy nagy a szembe forgalom, tulajdonképpen kényszerből jobbról előzi a sort, ami nemcsak szabálytalan de veszélyes is. A másik megfigyelés, hogy az autósok 100%-a rácuppan, de nagyon gyakran át is lépi a vonalat a piros lámpánál. Így a motoros ha meg is előzte a sort, nem tud beállni előre, és gyakran egymás mögött a sorok között állnak a robogósok. (ami szintén nagyon veszélyes). Két példa a figyelmetlenségből eredő veszélyhelyzetekre.

mpali35 2015.01.31. 06:36:57

Motorosként mondom, a gyűrődési zónám a mellkasom,az airbag a bukóban az arcom, a biztonsági övem a vesevédőm. ha motorra ülök, az életem gyertyáját a menetszél fújja, ha rossz a csillagok állása, ki is olthatja idő előtt.A vér szentebb tűzéért, ami a lelkemben minden motor és minden lemotorozott kilométer iránt ég, ezt vállalom.És soha sem a leghosszabb féktávot használom, mert az csak a porbafingoknak van kitalálva. Ha bárki motorra ül, ezt jó, ha megjegyzi, s nem rinyál, ha baj van, mert ne sirj, ha k...nak álltál s b...nak.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása