Fejlesztettek egy Chrome-kiegészítőt, ami segít, hogy kevesebbet facebookozzon feleslegesen
Nemrég Mark Zuckerberg elárulta, hogy naponta átlagosan 50 percet tölt egy átlagos felhasználó a Facebookon, az Instagramon és a Messengeren összesen. Ez évente nagyjából 304 óra, ami azért elég sok idő (annyira sok, hogy még a GTA V egyik legjobb küldetése is ezt a témát járja körül kicsit radikálisabb módszertannal). A Focusbook nevű Chrome-kiegészítő fejlesztői azoknak hoztak létre egy alkalmazást, akik csak akkor szeretnének a kék gombra kattintani, amikor ott tényleg valami dolguk is van, és nem csak pótcselekedni mennek fel az oldalra.
Amikor a felhasználó a Facebookon jár, az alkalmazás megkérdezi, hogy mi a látogatás célja. Ezt meg kell adni, és ezután az alkalmazás folyamatosan figyelmeztet, hogy a felhasználó ne térjen el az eredeti céljától. Ha a felhasználó mégis túl sok időt tölt az oldalon, akkor a kiegészítő egész agresszív módon elkezdeni betölteni az egész képernyőt, a végén pedig nincs más választás, csak a Facebook kikapcsolása. (Quartz)