Üzletet csinált a délutáni szunyókálásból egy spanyol cég
A spanyol nép régi hagyománya az ebéd utáni szieszta, ám az utóbbi időkben a nagyvárosi élet forgataga egyre kevesebb lehetőséget hagy a bankároknak és üzletembereknek, hogy egy jót aludjanak a nap közepén.
A madridi Maria Estrella Jorro de Inza rájött, hogyan hozza vissza ebbe a környezetbe a sziesztát: üzletet csinált belőle. Siesta and Go nevű szundibárját, amely Azca-ban, a főváros pénzügyi körzetének közepén nyitott, máris rengeteg ügyvéd, konzultáns és üzletember látogatja, akik 14 euróért (magyar viszonylatban elég drágán, 4300 forintért) egy privát szobában tölthetnek egy órát alvással, mielőtt visszaugranának a munkájukba.
“Vicces, hogy a sziesztáról vagyunk híresek, viszont eddig még sosem gondolkodtunk róla üzleti szempontból”, nyilatkozta de Inza.A látogatók kényelméről friss lepedők, füldugók, és egy kávézószoba is gondoskodik. De Inza-nak naponta körülbelül harminc vendége van tizenkilenc ágyára, főleg húszas-harmincas éveikben járó kezdő üzletemberek, illetve ötvenes férfiak.
Az alapító Tokióban kapta az ötletet a sziesztabár megnyitására, ahol olyan hasonló megoldások, mint a pihenőkávézók és a kapszulás hotelek már jó ideje nyújtanak kikapcsolódást a napi rohanásba belefáradt helyieknek.
A napközbeni rövid alvásnak pozitív nemzetgazdasági, illetve demográfiai hatása is lehet Nuria Chinchilla, a barcelonai IESE Business School professzora szerint. Chinchilla az alacsony születésszámot is részben arra vezeti vissza, hogy az éghajlatához képest "rossz időzónában" van Spanyolország, amelynek lakói még bőven aktívak, mikor sok más országban már a többség alszik. "A spanyolok egyszerűen túl kimerültek, mire véget ér a műszak", mondta.
A munkanap hossza illetve az időzónák kérdése a magyarhoz hasonlóan a spanyol parlament előtt is járt már a közelmúltban, ám az előterjesztésekből végül nem lett semmi.