Az eltérő gumiabroncsoknak a balesetben nem volt szerepük, azt az eltúlzott sebesség okozta

– összegezte a pénteki tárgyaláson az ügyész, hogy 2014. nyarán miért sodródott át a 2-es főúton egy Audi a szembe jövő sávba és csapódott frontálisan egy Hondába. 

A totálkárosra törött autóban a Debreceni Egyetem Angol–Amerikai Intézetének docense és férje azonnal meghalt. A hátsó ülésen utazó 13 éves kislányuk, 12 éves barátnője és annak édesanyja túlélte a balesetet, de a nő máig nem épült fel teljesen. Az Audi szécsényi sofőrje sérülés nélkül úszta meg az ütközést. Az ügyészség halálos közúti baleset  gondatlan okozásával vádolja.

defekt miatt volt más a negyedik gumi

Legelőször a Tortalcar szúrta ki, hogy az Audin más mintázatú, bordázatú és típusú gumik voltak, amiről a szécsényi fiatal mit sem tudott. A kocsit ugyanis egyik kollégájától kapta kölcsön egy nappal a baleset előtt.

Egész nyáron téli gumikkal mentem, mert azt akartam, hogy elkopjanak. Németországba tartottam, amikor defektet kaptam, ekkor került rá egy nyári gumi. Ákosnak elmeséltem mi történt, de azt nem mondtam, hogy egészen pontosan milyen gumit tettem a kocsira. Németországból egyébként együtt jöttünk haza, és végig Ákos vezetett

– mondta az Audi tulajdonosa.

pontosított szakvélemény

A baleset után több szemtanú is azt állította, hogy az Audi fiatal sofőrje versenyzett, ezt viszont Sz. Ákos és utasai is határozottan cáfolták. Az viszont az igazságügyi szakértői véleményből egyértelműen kiderült, hogy a férfi jóval túllépte a megengedett sebességet: 90 helyett legalább 120-szal ment, amikor a szabályosan közlekedő Hondának csapódott. 

S bár az Audijobb hátsó abroncsának geometriai mérete, szerkezete és mintázata sem volt azonos a másik hárommal

a baleset 115-124 km/órás sebesség mellett akkor is szükségszerűen bekövetkezett volna, ha az autón négy egyforma gumiabroncs lett volna

– mondta Bell Márton igazságügyi szakértő, aki azt is kiszámolta, hogy a különböző gumik esetében a sofőr csak úgy kerülhette volna el a kisodródást és így az ütközést, ha maximum 105 km/órás sebességgel megy.

a megszólításnál elakadt

Megrepedt a májam, öt bordám eltört, leszakadt a vastagbelem, agyrázkódásom, vállficamom volt

– olvasta a bíró a Hondában ülő túlélő nő vallomását.

Az Audi sofőrje a pénteki tárgyaláson találkozhatott volna először a Honda egyik utasával, de a nő nem jött el a tárgyalásra.  A szécsényi fiatal egyébként többször is próbált bocsánatot kérni a túlélőktől, mindeddig hiába.

A vádlott bocsánatkérő levelét megkaptam. Nem válaszoltam, mert már a megszólításnál elakadtam, de a bocsánatkérést elfogadom

– folytatta a bíró.

A nő egyébként maradandó egészségkárosodást szenvedett, de hogy ez pontosan mennyire befolyásolja életét, az majd csak az igazságügyi orvosszakértői véleményből derül ki a februári tárgyaláson.