Idén, október 3-án volt húsz éve, hogy Amerikában bemutatták a Trainspotting című filmet, amelynek az alapsztorija nagyjából annyi, hogy néhány edinburghi, lecsúszott fiatal az egész életét heroin és egyéb drogok elfogyasztására és beszerzésére áldozza, amíg a főszereplőnek ebből elege nem lesz. Ennyit éppen elég tudni ahhoz, hogy megértsük,

mivel csinált magából tiszta hülyét az Oasis akkor, amikor a készítők felkérték őket a Trainspotting filmzenéjének megírására.

via GIPHY

A film producere, Andrew Macdonald és Rachel Fleming jelmeztervező a Telegraphnak számolt be a sajnálatos eseményről, amikor húsz évvel ezelőtt Noel Gallagher visszamondta a megbízást. Akkor rejtély övezte a döntését, de valamivel később fény derült az indokaira, amikor bevallotta, hogy valójában fogalma sem volt, miről szól, ezért a megérzéseire hagyatkozott, és úgy döntött, nem kíván egy olyan filmnek zenét szerezni, ami 

vonatrajongókról szól.

Mondhatnánk, hogy jó dolog, ha az embernek vannak elvei, de Gallagher ezzel kivételesen eléggé mellé lőtt. Mondjuk az elgondolkodtató ezek után, hogy ha a zenész a cím alapján dönt, mielőtt megnézne egy filmet, akkor például a Bárányok hallgatnak-ról mit gondolt? Hogy az egy tenyészállatokról szóló, nagyon csöndes dokumentumfilm? Vagy a Nyolcadik utas: a Halál-ról? Mert végül is az sem egy repülőgép nyolcadik ülésén ücsörgő, Halál nevű férfiról szól. Na, jó, a többibe inkább bele sem gondolunk... 

Forrás: The Blemish