Gyűlölt Mercedes S-osztály 800 ezer forintért

2018.07.18. 14:27 Módosítva: 2018.07.18. 19:28

Önök ne vegyenek ilyen autót, ha nem Mercedes-szerelők, ha nincs felesleges egymillió forintjuk a következő drámai hiba elhárítására, vagy ha nem olyan piszok mázlisták, mint Zsolt, aki már negyvenezer kilométert autózott szinte hibamentesen egy tizennyolc éves Mercedes S500-zal.

Zsoltot akkor ismerhették meg, amikor néhány hónapja bemutattuk kedvenc autóját, egy W210-es Mercedes E50 AMG-t. Olcsón vette, mert akkoriban mindenki egyként rettegett a rohadós rémtől. Az ő autója gyakorlatilag rozsdamentes és mivel AMG, időközben elkezdett felkúszni az ára.

Zsolt pragmatikus ember, nem önmaga ellensége, ezért amikor nem motorozik, nem akarja elnyűni a csúcs-E-osztályt, és mivel lehúzott pár évet egy munkára vásárolt furgonban, tudja, hogy nem az a boldogság útja. Mivel az agglomerációból ingázik, olyan autót keresett, amelyben pihentető a napi 150 kilométer, és a W220-as Mercedes S-osztály éppen ilyen autó. 

Tudom, most mindenki beleállította a vajazókést a konyhaasztalba, pedig egy ilyen ezredfordulós S500 valóban döbbenetes kényeztetőeszköz, feltéve, hogy nem sorakoznak éppen hibajelzések a műszerfalán, és/vagy nem rohadt még szét. Zsolt autója gyakorlatilag működésképtelen volt, amikor néhány hónapja megvette, és látszott, hogy ez a példány sem kerülheti el a sorsát: rozsdásodik az összes ajtó alja, a küszöbök, a kerékjáratok (bár ezeket valaki összetaknyolta már), és gondolom más is, amit nem látunk. 

Érdekli mindez Zsoltot? Nem igazán, hiszen nem hobbiautónak szánta az S500-at, hanem a kisebb hibák javítása után egyszerűen használni szeretné, amíg lehet, és örül, hogy az egykor harmincmilliós luxusbárka még így, megalázottan, a mercedeses közösség megvetésétől övezve is sok örömet okoz. 

2018-07-18 (2).png

Mindez persze pillanatnyi boldogság csupán, hiszen tucatnyi lehetséges méregdrága hibaforrást rejt az 1998 és 2005 közt gyártott W220-as széria. Csakhogy Zsolt autója tavaly október óta lenyomott 40 ezer kilométert, és most is bevetésre kész. Nem tökéletes, javítani is kellett már, és láthatóan fárad szegény, de mégis kerek volt vele a hétfő délutánunk.

Önök a világért se vegyenek W220-as S-osztályt, mert egy ilyen autó szinte biztosan felzabálja az életüket, csak nézzék meg kalandtúránk összefoglalóját a fenti videóban, és örüljenek Zsolt szerencséjének!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.