Kedves Nepperűző!
Hallgatva korábbi tanácsodra, elkezdtem nézegetni a hazai Downtown és Xciting kínálatot, azonban elkövettem azt a "hibát", hogy megnéztem a külföldi hirdetéseket is.
Azt a furcsaságot találtam, hogy azonos futásteljesítmény és kor mellett a külföldi példányok akár 15-20%-kal is drágábbak, mint az itthon elérhetőek (amelyek szintén külfölfdről kerülnek hozzánk).
Gondolom nem tévedek nagyot, ha azt feltételezem, hogy ezeknél a motoroknál némi időutazásra került sor a futásteljesítmény terén. A külföldi árak alapján ezkben a robogókban simán lehet 40-50 000 km, és még így sem tűnik nagy üzletnek a behozataluk.
A fentiek ellenére érdemes bevállalni egy példányt? Ha igen, mire figyeljek?
Üdv:
Zsolt
Kedves Zsolt!
Nagyon jól sejted, ezeknek az órája visszaforgott, vagy baleseteztek velük, és utána kaptak egy költséghatékony talpraállítást. Azt írod, hogy simán lehet bennük 40-50 ezer kilométer, de ez is elég optimista becslés, a 40-50 lehet 70-80 ezer is - ezek a Kymcók bírják a strapát, az olasz pedig nem hülye, nem adják el idő előtt.
Viszont nem biztos, hogy minden behozott motor hulladék, szóval érdemes megnézni az ígéretes darabokat. Szemre is elég sok minden megállapítható: sérüleseket, javítási nyomokat kell keresni, lehetőleg olyan elemeken, amiknek a cseréje drága és/vagy bonyolult. Ellenőrizni kell a hűtőt, a teleszkópszárakat, féktárcsát. Keress anomáliát: ha valami túl kopott, vagy túl új, az már gyanús. Miért új az első féktárcsa? 20 ezer alatt nem kopik el, lehet, hogy több van a motorban?
Egy-egy ilyen nem döntő érv, például lehet, hogy azért cserélték, mert szállításkor görbült el, amikor a 17-es kerékre méretezett tartóba lökték be a motort, de ha több gyanús jelet látsz, akkor fogj gyanút.
A sima nézegetés és próbakör mellett érdemes lehet levenni a variátorfedelet, és benézni alá - vagy egy szervizt megbízni az átvizsgálással -, árulkodó lehet a szíj, a variátor és a görgők állapota.
Üdv.
Nepperűző