Tudjuk, mit áldozunk fel a biztonságért

Termékteszt: Dainese Racing 3 bőrdzseki

2018.05.25. 07:05

A Dainese odafigyel az anyagminőségre, bár a Tutu bőr, mint speciálisan kezelt és elkészített tehénbőr elég hülyén hangzik, az viszont tény, hogy a komolyabb ruhajavító műhelyeknek külön küldik javításhoz az anyagot. Szóval a Tutu bármennyire is béna név, elég jól kitalált anyagot takar, bőr létére lágy, de jól ellenáll a víznek és az olajnak - a hátizsákomnak viszont nem, tutuság ide vagy oda, látható nyomot hagyott rajta a pánt, pedig a tesztcuccokra különösen vigyázok.

A Racing 3 idei újdonság, és amolyan utcai-sport dzseki, tehát összecipzározható a nadrággal, de elég hosszú a dereka ahhoz, hogy farmerrel hordjuk, nem kell feltétlenül megvásárolni hozzá a derékhoz felrakható toldatot. Hogy a kényelmet és a szellőzést az utcához vagy a sporthoz soroljuk, már vita tárgya lehet, a Racing 3 viszont mind a kettőben meglepően jó. Az oldalán és a karok belső felén lévő rugalmas szövetbetét van, ami enged mozogni és átengedi a menetszelet, ettől egész komfortos, legalábbis a legutóbb tesztelt G. Blackjack-hez képest kész felüdülés.

Van két- két cipzárral nyitható szellőző az oldalán és a kulcscsont alatt,  - ezekkel együtt már melegben sem pusztulat, hálós dzsekivel nem fogod összekeverni, de bőrkabát-szinten ez kimondottan jó. Létezik belőle perforált bőrből készült változat, amely a mellnél, a hason és az alkaroknál lyuggatott Tutuból készül, az nyilván jobb a nyári motorozásokhoz.

Esztétikailag nagyon erős, nekem mondjuk kicsit hivalkodó a branding, mármint az ujjakon, a mellkason, a deréknál a galléron is van egy-egy Dainese, de a divatipar már bizonyította, hogy a siker titka az űrből is látható Armani felirat - ha valaki kiad 154 ezer forintot dzsekire, az joggal elvárhatja, hogy látszódjon is belőle valami. Egyébként hasonló trendet sejtek a kétségbeejtő méretűre hízó karórák mögött is.

A fém vállbetét a gyengém, ezen is állatul néz ki a két alumínium lap. Ez egyébként láthatóan megnőtt a Racing2 dzseki betétjéhez képest, ráadásul aszimmetrikus kialakítású, tehát a jobb és a bal nem felcserélhető. A biztonsághoz amúgy sok köze nincs, az a protektorok dolga - alapból jár hozzá könyök- és vállproti (EN 1621.1 szabványnak megfelelnek), a mellkashoz és a gerinchez viszont külön kell megvenni az ütéselnyelő betétet. Üdvözlöm egyébként a trendet, hogy egyre több dzsekiben alakítanak ki mellkasnál protektorzsebet, ugyanis a borda könnyen törik, nehezen gyógyul és elég fontos dolgok vannak mögötte.

A Racing 3 sportdzseki mivoltát elég jól mutatja, hogy van két külső zseb, aztán annyi - én reflexből bepakoltam a már említett mellkasprotektornak kialakított zsebbe, oda is voltam érte, hogy mennyi minden belefér, végre nem egy Nokia 3210-re méretezett helyre kell bepréselnem az irataimat. Legalább tudjuk, hogy mit kellett feláldozni a biztonság kedvéért.

Állítási lehetőség egyedül a deréknál van, és elég slim fit a szabása, mintha kimondottan hosszúkás motorosokra szabták volna - a hozzám hasonló alkatúaknak ez jó hír, rajtam például nem lógott és az ujja sem volt rövid, és ezt a legtöbb motoros kabát nem tudja.