Végre leszivárog a hatszázasok közé az igazi jóság

2018.07.18. 15:01 Módosítva: 2018.07.18. 15:01

A hatszázas sportmotorok nem most élik virágkorukat, a trendek és a szabályozások erősen ellenük játszanak. Viszont van egy gyártó, aki nem hogy nem hanyagolja a műfajt, hanem ezerrel fejleszti : az MV Agusta. Ezúttal bejelentették, hogy jövőre jön az IMU-val, vagyis többtengelyű elmozdulásérzékelővel szerelt F3, vagyis a hatkilós kategóriában ők lesznek az elsők, akik igazán komoly elektronikai csomagot tudnak adni.

Az IMU a modern elektronikák alapja, ugyanis enélkül csak a kerekek fordulatszám-különbségéből tud dolgozni az ABS és a kipörgésgátló, az IMU-val viszont figyelembe tudják venni az oldalgyorsulást (kanyarodás/megcsúszás), a lassítást-gyorsítást és az elemelkedést is. Vagyis az összes kanyar ABS-nek és komolyan vehető kipörgésgátlónak ez az alapja, a többi már csak azon múlik, mennyire sikerül jól megírni hozzá a szoftvert.

Nehéz megmondani, hogy mi az ok és mi az okozat, szóval az elektronikai fejlesztések elmaradása hozta előre a hatkilós sportgépek pusztulását, vagy éppen fordítva, nem érte meg belefektetni a fejlesztést, annyira nem fogytak, de miközben az ezres sportmotoroknál évek óta alap fullos elektronikai csomag, és a drágább utcai- és túramotoroknál is megszokott már, addig az YZF-R6-ba 2017-ben került először kipörgésgátló - IMU nélkül, természetesen. A Kawasaki a ZX-6R-be 2013-ban tett elekronikát, míg az MV Agusta már 2011-ben előállt a sajátjával.