2016.02.09. 10:59

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Becsületesnepper!

Többször jártam az Egyesült Államokban az elmúlt 10 évben, mindig béreltem autót, nem egyszer adódott úgy, hogy Ford Escape-et. V6 benzinest is, de a 2,4 hibrid fogott igazán meg. Megmondani nem tudom, miért, de teljesen beakadt nekem ez a típus, és képzelje, még a feleségemnek is (ez talán a legfontosabb szempont :)). Most már ott tartunk, hogy két gyermek is van a háztartásban, akik lassan kinőnek a háziállat kategóriából, és egyre hosszabb végtagokkal rugdalják a háttámlákat (E91). Mindegy is, ez lehet, hogy csak ideológia, de kéne valami nagyobb, jutott eszembe, és itt találkozik a két gondolat.

Itthon sajnos alig van eladó, a mobilén meg szinte egy sem. Vannak viszont Amerikában rokonaim, akikre a vásárlást rá tudnám bízni, ha arról lenne szó (mondjuk olyan 10 ezer dollár körül).

Az a kérdésem, hogy nagyjából mennyi pénzből lehet egy ilyen autót hazahozni? A másik, hogy tudja-e vajon ezt itthon valaki szervizelni, ahogy pl. a Priusokat?

Üdvözlettel

Gergő

Kedves Gergő!


Nagyon szép küldetés, mondhatni lehetetlen. A költségek több részletből adódnak össze. A szállítást meg tudja kérdezni egy szállítmányozótól, a kinti kereskedő biztos tud kontaktot adni. A szállítást ne Magyarországra kérje, hanem Hamburgba vagy Rotterdamba. Itt írok róla, hogy miért.


Ha ez megvan, szépen hazahozza az autót Magyarországra, ahol szembesülni fog vele, hogy nem tudja forgalomba helyezni, mert nem lehet az USA-ból származó járműveket levizsgáztatni. Ha európai gyártmányról lenne szó, akkor meg tudná oldani úgy, hogy tesz bele E jelű lámpákat, sárgán villogó indexet, és kiviszi Németországba, ott forgalomba helyezi, és már német forgalmival levizsgáztatja itthon. Kint nincs olyan, hogy megoldjuk okosba, vagy jó, vagy nem. Ehhez kellene egy német kereskedő vagy magányszemély, aki a nevén végig viszi a folyamatot. Ha a német papír után a magyar vizsga is megvan, befizeti a regadót, és az okmányirodában kiváltja a rendszámot. Ezeknek a kiszámolásához talál a neten kalkulátorokat.


Kell még csináltatni származás ellenőrzést is, amit célszerű mielőbb elkezdeni, mert láttam már olyat, hogy fél év alatt jött meg az eredmény. Régen ez is ment gyorsan, mert egy magán cég csinálta, és fizetett a külföldi hatóságoknak a lekérdezésért. Az állam persze kapzsi, és úgy döntött, hogy majd ő ugyanannyiért megcsinálja ugyanezt, és jogsegély keretében kéri le ezeket az információkat kintről, akik már ingyen nem kapkodnak annyira.


Fontos még, hogy kell hiteles fordítás az Országos Fordító Irodától, akik kb. 40 ezerért lefordítják dokumentumokat. Az megint egy szép kérdés, hogy miért kell az egyik legdrágább irodával lefordíttatni az alvázszámot, a dátumokat, illetve a vételárat. Nettó lehúzás, de Magyarisztánban nem kell ezen csodálkozni. Hát kb. ennyi, és már van is rendszáma. Persze nem lesz, mert a vizsgán el fog hasalni. A szerviz nem lehet gond, szerintem fog találni olyan műhelyt, ami az amerikai autók szervizelésével foglalkozik.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.