Neppermobilt vett a Fater

2017.03.23. 11:01

Tisztelt Autódoktor!

Faterom 62 éves korára megvette élete eddigi legfiatalabb autóját, egy 2010-es Ford Mondeo 2.0 Tdci masinát. Lányos zavarában, meg a vásárlási izgalom miatt (ebben az is szerepet játszik tán, hogy egy 1.5 dci Renault Meganját beszámították) a megvételkor a kereskedő által beígért dolgokat nem ellenőrizte. Kintről behozott autó, "elvileg" 170 ezer futott kilométerrel, műszakiztatással, egyben ígérték, hogy olaj-vezérlés cserén esik át a kocsi.

Miután hazaért vele akkor én figyeltem csak rá a dolgokra:

  • Fittipaldi által kedvelt F1 slick gumi
  • nekem rögtön szemet szúrt, az új 55Ah-ás (!!!) akku, ami nem volt rögzítve (normális műszakin alap követelmény lenne)
  • rádiósmagnóhoz nem volt kód..stb.
  • a műszerfal olajcserére figyelmeztet.
  • olyan nepperesen szilikonos vacak "új" autó, a gyanúval élve kiderült, hogy valami spec. akku kell bele, az 55Ah meg jó lesz az én öreg Dodge Caravanomba legalább.
  • olajcserét nem látott a szagszerviz' szerint
  • a vezérlést biztos nem cserélték, szagszerviz' szerint több szerelőt is kérdezett, hogy mennyi a vezérléscsere intervalluma ennél a típusnál, 90-180 ezerre kapott válaszokat. Ez elég tág határnak tűnik. Én 125 ezret találtam agytágító fórumokon, de nekem ez megbízhatatlan infónak tűnik szintén.

A vezérlés cseréje a kétségek miatt amúgy is esedékes szerintem, de mivel napi 200 km-t jár a kocsival, jó lenne tudni, mennyi a gyári adat vagy mi a javasolt ennél a típusnál. Esetleg mire kell odafigyelni ennél a típusnál, hogy ne nekem kelljen vontatni az öreget az én 30 éves kocsimmal.

Imre

Kedves Imre!

Örökérvényű szabály, hogy az ismeretlen előéletű és kétes futásteljesítményű járművek esetében - ami sajnos nagyon sok, kereskedésben kínált járműre vonatkozik (tisztelet a kivételnek) - az alap-karbantartás elvégzése és a vezérlés cseréje létfontosságú művelet.

A típust az említett motorral abban az évben majd' tíz variációban, eltérő kódokkal gyártották - ezért jön mindig jól a motorkód megadása, khmmm... - de szerencsére a vezérlés szempontjából nem volt változás: 200 000 kilométer vagy 120 hónap a két keretszám, melyet nem javasolt elmulasztani. A kétszázezer amúgy is elég sok, inkább 150 000 körüli futás után cseréljék a most felrakandó szettet a jövőben.

A szisztéma kényes az üzemanyagra, és a részecskeszűrő is minden bizonnyal törődést kíván majd az elkövetkező időszakban. Ez utóbbi felújítását csak profi cégre bízza, a kisipari módszerekkel "tisztába tett" részegység csak fejfájást fog okozni a mindennapok során. Ebbe a mindenféle csodalöttyökkel végzett öblítés is beletartozik, ezt sajnos számos szervizben is csinálják, de igazából - ahogy a macskát sem szabad visszafelé simogatni, ez a lötyis időtöltés sem igazán célravezető.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu