Furcsán dobog az új szív a Puntóban

2016.10.26. 14:37

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 2003-as II-es, 1,2 16V szelepes Fiat Puntóm. Lényegtelen miért, de volt egy blokkcsere a motoron. Nem tudom, hogy mit rontottak el, visszavinni oda már nem merem, de a kocsi 2500-ös fordulatnál kezd el normálisan húzni, addig mintha három henger menne. A 2500-as fordulat minden sebességben megállja a helyét.

Mi lehet a probléma? Vezérműtengely-jeladó hibát ír ki a műszer. Valamint egy olyan észrevételem van még, hogy ha leállok az autóval, a fék bekeményedik, ami eddig nem volt probléma. Ha beindítom, teljesen jól működik.

Péter

Kedves Péter!

Sajnos elég egy motortéri kontakthiba a problémás működéshez, egy motorcsere esetén pedig a kábelköteg mozgatása, lekötése teljes mértékben megvalósul. A vezérlőegység által panaszolt szenzor cseréje előtt az áramkör alapos ellenőrzése elengedhetetlen.

Ha az autó vezérlésén is történt karbantartás/javítás, akkor az emberi tényezőt nem szabad kihagyni belőle: egy pontatlanul hangolt tengely-szinkronizációból is eredhet a motor rendellenes működése, ezen a környéken is érdemes vizsgálódni.

A fékszervó hibáját okozhatja a csőben levő visszacsapó szelep hiánya/hibája, vagy a rásegítő is meghibásodhatott, igaz ez legtöbb esetben sípolást, szuszogást hallat a fékpedál felől. Ha a korábbi javítást végző szerviz nem nyerte el a további bizalmát, keressen egy másik műhelyt, de az autó átadásakor minden, ön által ismert előzményt közöljön a szakemberekkel - ez jelentősen lerövidíti a javításhoz szükséges időt.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu