Csak közepesen biztonságos az új Duster

2017.12.14. 06:37

A Fiat Punto bukásáról már írtunk, de az öreg olasz kisautón kívül teszteltek új modelleket is: a BMW 6-os GT, az új Dacia Duster, a Hyundai Kona, a Jaguar F-Pace, a Kia Stinger, a Kia Stonic és az MG ZS típusokat.

Szinte borítékolható volt az eredmény: a drágább modellek, ahol minden lényeges biztonsági felszerelés belefér az alapárba, csont nélkül kaptak öt csillagot – a 6-os GT, a Kona, az F-Pace és a Stinger tartozik ebbe a csoportba. Azok a modellek viszont, amelyeket viszonylag szegényes alapfelszereléssel, olcsón kínálnak, gyengébben szerepeltek. Az MG ZS és a Duster három csillagot kapott, ahogy a Kia Stonic alapkivitele is, viszont ez utóbbi modell biztonsági csomaggal megkapta az öt csillagot.

Ez utóbbi eredmény jelzi, hogy az EuroNCAP csillagok ma már leginkább az autó alapfelszerelésének megítélésére alkalmasak, a passzív biztonságról kevés valódi információt hordoznak. A részeredményekben elmélyedve persze látszik, hogy hol találhatók a gyenge pontok, a Duster esetében például a sofőr feje kapott veszélyes mértékű terhelést frontális, és a lábai félfrontális ütközés esetén. Az MG ZS lepontozása is jogosnak tűnik, a kínai gyártású, brit nevű szabadidő-autóban a hátsó utasok mellkasát terheli biztosan súlyos sérülést okozó mértékű erő.

A Fiat Puntón kívül újrateszteltek néhány más régebbi modellt is. Egyedül a Toyota Yaris tartotta meg a korábbi ötcsillagos minősítést, az Alfa Giulietta, a Ford C-Max és Grand C-Max, az Opel Karl és a DS 3 (korábban Citroën DS3 néven tesztelték) mind három csillagot kapott a megismételt teszten.