Nem lesz semmi az Opel Monzából

2017.08.16. 11:03

Valószínűleg nem ez az utolsó alkalom, hogy azt halljuk, az Opel megkezdett fejlesztéseit a Peugeot félbeszakította. A franciák érdeke ugyanis az, hogy a cégcsoportnál minden modell közös műszaki alapokra kerüljön – így tudják olcsóbbá tenni a gyártást.

opel monza pp

Már hallottunk hasonló híreket a Corsával kapcsolatban – az a típus gyakorlatilag készen volt, mégis egy újat fejlesztenek a Peugeot 208-as alapjaira – és úgy tűnik, az áldozatok között lesz a Monza is. Ez a típus az Insigniával készült volna egy gyártósoron, jellegében, méretében és árában viszont a Ford Edge-hez hasonlított volna, azaz nagy, viszonylag drága, terepjáró-fazonú autót készített volna az Opel. A Peogeot 5008-ason alapuló Grandland X-nél is nagyobb és drágább modell piacképessége Európában persze eleve kérdéses lett volna, de a Peugeot vezetés valószínűleg nem ezért vet véget a fejlesztésnek.

Azt nem tudjuk pontosan, hogy mi szerepel a PSA és a General Motors közt létrejött megállapodásban. Annyi azonban már most tisztán látszik, hogy a Peugeot nem tervezi felhasználni a GM időkben az Opelnél kifejlesztett műszaki megoldásokat, és erre nyilván azon kívül is jó okuk van, hogy elemi érdekük a lehető legtöbb típust azonos műszaki alapokra helyezni. Valószínűleg valamit fizetni kellene az amerikaiaknak, de legalábbis korlátozott, hogy a világ mely részein jelenhetnek meg a GM alapokra épülő autókkal.

Így a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy az Opel kínálatot minél hamarabb – talán még a következő évtized közepe előtt – teljesen áthelyezik Peugeot műszaki alapokra. Így az Opel modellek is megkezdhetik majd nemzetközi karrierjüket, és ezzel együtt drasztikusan csökkenhetnek a gyártási költségek.

A nagy kérdés ezzel párhuzamosan az, hogy tudják, vagy akarják-e használni a Rüsselsheimben kiépített autótervezési kapacitást. A legvalószínűbb válasz az alapján, amit a PSA vezetése eddig nyilatkozott, az, hogy alig. Várhatóan leépítések lesznek legfeljebb egy kisebb, elsősorban formaterveket készítő csapat maradhat abból a mérnökcsapatból, amely korábban a General Motors műszaki megoldásainak legalább felét előállította.