Az Aston Martin beszáll a Forma-1-be? Még az is lehet

2017.07.26. 17:49

Nem zárkózik el a Forma-1-től, sőt, érdekeli a márkát egy esetleges versenyprogram – mondja Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója. A beszállásnak azonban sok feltétele van, mind közül a legfőbb persze a pénz.

Balra Andy Palmer Aston-vezér, jobbra Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke
Balra Andy Palmer Aston-vezér, jobbra Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke

Még a hónap elején történt, hogy Palmer elment a Forma-1-es motorszállítók találkozójára, mint megfigyelő. Erős gesztus volt ez az Aston részéről a sorozat felé, Palmert azóta kérdezgetik, mégis mi várható részükről ez ügyben. A cégvezér most a Motorsport.comnak foglalta össze, mennyire komoly egy beszállás lehetősége. Palmer mindenekelőtt tisztázta, hogy már most is sok szálon kötődnek a szériához. Egyrészt második éve jelen vannak, mint a Red Bull egyik szponzora, másrészt a csapat mérnökét, Adrian Newey-t kölcsönkapták új utcai csúcsautójuk, a Valkyrie fejlesztéséhez. Erről egyébiránt rendre elmondják, hogy a 2018-ra várható szupersportautó képességeit tekintve eleve a Forma-1 határán van.

Hogy a jelenlegi enyhe kötődésből lesz-e konkrét részvétel saját csapatként, Palmer nyilatkozata szerint a 2021-től érvényes új szabálykeret dönti majd el. „Legnagyobb konkurensünk, a Ferrari ott van, így mindenképp lenne értelme” – tisztázta az alapmotivációk egyikét. „Azonban olyan cégként, amely éppen csak elkezdett nyereséges lenni, nincs 350-400 millió fontunk évente erre.” Egy ideje már a szervezők igyekezete ellenére elszállt költségek a Forma-1 nagy problémája. Az Aston vezér azt mondja, még nem tiszta, e téren változik-e a helyzet a következő években. „Ha lenne egy határ arról, hány emberrel dolgozhatsz, mennyit költhetsz motorfejlesztésre, és úgy eleve, mennyi költhetsz, lenne okunk elgondolkozni a projekten, de ez egy nagy HA.

Az Aston logója a Red Bull Forma-1-es autójának orrán
Az Aston logója a Red Bull Forma-1-es autójának orrán

Az Astonnál tehát vannak elképzelések a dologról, de várhatóan az új szabályok pontosabb megismeréséig nem hoznak döntést. Palmer egyébiránt azt is tisztázta, ha beszállnak, nem szeretnék egy az egyben átvenni valamely beszállító motorját, mindenképp szeretnének ebben a folyamatban is jelen lenni, mint fejlesztők. A Valkyrie-hez ugye a Cosworth-tól kapják az 1130 lóerős, 6,5 literes V12-est.