Jöhetnek a bohócváltós Daciák

2015.11.25. 16:03

Az Easy-R elnevezésű robotizált váltó egyelőre csak egyféle motorral működik együtt, és a gyártó szerint ugyanolyan egyszerűen használható, mint a hagyományos automaták.

A Dacia szerint az új, ötfokozatú elektromechanikus automata váltó durván 25%-kal kevesebb alkatrészből áll, mint a klasszikus hidrodinamikus nyomatékváltós automaták, így könnyebb szervizelni, megbízhatóbb, és persze olcsóbb is azoknál. A gyártó mintegy 130 ezer órányi fékpadi, és 120 ezer kilométernyi közúti tesztelés után küldi gyártásba a szerkezetet, amely egyelőre kizárólag a 900 köbcentis, 90 lóerős háromhengeres TCe turbómotorral együtt lesz kapható. Az Easy-R mintegy 600 euróval - 180-190 ezer forinttal - lesz drágább, mint egy manuális váltó, és stop-start rendszerrel, valamint gazdaságos Eco üzemmóddal is rendelkezik. Használható lesz automata és kézi üzemmódban is.

Egyelőre csupán a Dacia két modellje kapja meg az új váltót, a Sandero és a Logan, bár ezekből a Stepwayhez illetve az MCV-hez is elérhető lesz. Az persze csak egy hosszabb próba után derülhet ki, hogy a Dacia váltója produkálja-e a megszokott bohócváltós hibákat – például a lassú kapcsolást és a rántást váltáskor – de a 120 ezer kilométernyi közúti teszt annyira kevésnek hangzik, ami alapján arra tippelnénk, hogy az Easy-R nem teljesen új konstrukció, inkább valamiféle, már létező robotizált váltó továbbfejlesztéséből született.