Új Charger, Alfa Romeo alapon?

2015.08.27. 15:53

Megtartották Las Vegasban a Chrysler rendes éves kereskedői konferenciáját, ahol számtalan ígéret hangzott el. És mivel ezeket a kereskedőknek tették, sokkal komolyabbnak tűnnek, mint amiket Sergio Marchionne Fiat és Chrysler-vezér általában tetti szokott.

Bár a rendezvény hivatalosan zártkörű volt, természetesen nagyon sok minden kiszivárgott a hatalmas hallgatóságnak köszönhetően, hisz Észak-Amerika minden Chrysler, Dodge, Ram és Jeep kereskedőjének képviselője jelen volt. Szó esett új modellekről, de állítólag érintették a Chrysler modelljeit érintő problémákat is, amilyen a viszonylag magas fogyasztás, vagy a márkák nem épp fényes híre.

Az egyik legizgalmasabb hír az, hogy már dolgoznak az új Dodge Charger és Barracuda modelleken. Ezek állítólag az Alfa Romeo Giulia műszaki alapjaira épülnek majd, fazonra pedig könnyedebbek és sportosabbak lesznek, mint a jelenlegi Charger. A gyáriak képeket is mutattak – a Chargert úgy írták le, mint egy négyajtós, Corvette-szerűen karcsú járművet, hasonlót az 1999-ez Charger R/T tanulmányhoz. A Barracuda pedig ugyanennek a típusnak a vászontetős kabrió változata lesz.

Kiderült az is, hogy a 2018-ban érkező új Jeep Wrangler mégsem tér majd el annyira az aktuális modelltől, mint korábban hallani lehetett. Ugyanakkor a cégvezetés 8 liter alatti autópályás átlagfogyasztást ígért száz kilométeren, ami sokak szerint csak úgy lenne lehetséges, ha az új modell terepjáró képességének egy részét feláldozzák a fogyasztáscsökkentés oltárán. A jelenlegi, merev tengelyes, alvázas konstrukció ugyanis aligha érhet el ilyen alacsony fogyasztást.

Mindezen túl Amerikába meg az Alfa Romeo Giulia, a Mazda MX-5-ön alapuló Fiat 124 Spider, és állítólag hamarosan elkészül a Town & Country – azaz az Európában Chrysler Voyagerként ismert egyterű – következő generációja is, amely állítólag kategóriájában elsőként konnektoros hibrid hajtással is elérhető lesz. Szintén megmutatták a kereskedőknek a Jeep Grand Cherokee SRT Track Hawk nevű szörnyet, amely a Grand Cherokee a Chrysler csoport kompresszoros, 707 lóerős V8-as motorjával. A 6,2 literes motorral a sport-Jeep állítólag akár 3,5 másodperc alatt elérheti a százas tempót.

2020-ig összesen vagy harminc új, illetve megújított modellt ígért a cég vezetősége, ami nyilván megnyugtatóan hangzott a kereskedők számára – ez még úgy sem kevés, hogy legalább az autók negyedrésze az új Alfa Romeo kínálat lesz, és további hat-nyolc újdonság a meglevő modellek továbbfejlesztéséből származik majd.