Fullextrás E30-at 3,5 millióért?

2015.10.06. 08:20

Szép reggelt október hatodikán, a Brúnók és Renáták napján. Az ország nagy részén köddel indul az év 279. napja, ami egyben szomorú emléknapja a nyitott tudatnak: napra pontosan 49 éve történt, hogy az USA-ban betiltották az LSD-t.

A Nap Hirdetése

26 éves E30 3,5 millióért? Nem tudom, ezen akad meg előbb a HaHu-t böngészők szeme, vagy a hirdetés címébe írt Elektromos egyedi jelzőkőn. A pécsi E30 akár kamu is lehetne, de este sikerült elérni a hirdetőt, Zsoltot, aki az építő és az ötletgazda is egyben. Informatikai vonalon dolgozik, az átépítés eredetileg csak hobbi volt. Mint mondta, a sokból ez volt az első BMW-je, szerelemből épült elektromossá, és kényszerből árulja.

Érdeklődők állítólag vannak bőven, de igazán komoly még nem volt. Pedig jó lenne minél előbb túladni rajta, mert egy barátjával nagy terveik vannak, és kell a tőke. Azt mondja, az USA-ban már egész sokan foglalkoznak ezzel, azaz, hogy autókat építenek át elektromos hajtásúvá, de Európában még nagyon kevesen csinálnak ilyet, ezért sem késő belevágni. Zsolték azt remélik, pályázati pénzeket is megcsípve kinövi magát az ötletük. A szaktudás és a tapasztalat már megvan, a technológiára még remélnek támogatást. Ha jól értettem, a cél, hogy az Opeltől a Porschéig bármit átépítsenek, amit az ügyfél kér. Ehhez viszont jó volna túladni ezen a full elektromos E30-on, ami ugyan még nincs egészen befejezve, így még papírja sincs. A hatótávja 90 kilométer, az átalakítás óta mindössze 1500 kilométert futott, és az extralistája sem egyszerű: tolatóradar, állítható combtámasz, fedélzeti komputer...

Hírsaláta

  • Rosszul emlékezett a külügy: mégiscsak keresték a Teslát. Vasárnap még azt mondták, nem tartották reálisnak, hogy a prémium elektromosautók gyártására ráállt Tesla Európába jön, ezért nem is keresték. A válasz meglepte a hazai sajtót, mivel a kormánykommunikáció egyik fő eleme évek óta, hogy az autógyárak nagyon kellenek az országnak, másrészt nincs olyan állam most a világon, amely ne akarná, hogy a Tesla nála gyártson. Erre jött rá hétfőn a külügy, és erős önellentmondással ugyan, de kimondták: a tárca legújabb adatai szerint a magyar diplomácia már fél éve dolgozik azon, hogy kapcsolatot építsen a Teslával. (Index)
  • 70 ezer Chevrolet-t hív vissza a General Motors. Előfordulhat ugyanis, hogy a Chevrolet Aveo kormányműve rendkívül nagy hidegben, mínusz 40 fok alatt meghibásodik. A GM 2011. november 22. és 2015. szeptember 11. között Oroszországban értékesített 70 200 Chevrolet Aveót rendel vissza felülvizsgálatra.
  • Együttműködési megállapodást írt alá az indiai Tata Motors és a francia PSA, Peugeot modellek indiai gyártásáról. A Tata Motors a Gujarat állambeli Sanand üzemében gyártana Peugeot-kat. Az együttműködés a Fiattal kötötthöz hasonló formát öltene. A Tata Motors 50 százalékos tulajdonnal rendelkezik az indiai és exportpiacra autókat, motorokat és hajtásláncokat gyártó Fiat India Automobile vállalatban. A 2006 óta működő együttműködésen belül 2013-ban szüntették meg a felek a Fiat autók értékesítését a Tata márkakereskedői hálózatában, már csak a közös gyártást folytatják. A Peugeot a 208-as ferdehátú, a 308-as limuzin és a 2008-as crossover modellek indiai értékesítését tervezi.
  • Veszik az új autókat a csehek. Éves szinten 21 százalékkal - 171 ezerre - nőtt a január-szeptemberi időszakban az új személygépkocsik eladása Csehországban. A legnagyobb érdeklődés továbbra is a Skoda iránt van, amiből az év első kilenc hónapjában 54 924-et adtak el. Ez 28 százalékos növekedéssel és több mint 32 százalékos piaci részesedéssel ér fel. A Skoda mögött második a Volkswagen, amelynek eladása éves szinten 36 százalékkal 18 120 személygépkocsira emelkedett. A harmadik helyen a dél-koreai Hyundai áll 14 436 eladott autóval, eladásai öt százalékkal emelkedtek. A negyedik helyen az amerikai Ford, míg az ötödiken a román Dacia végzett. Mindeközben a külföldről behozott használt személygépkocsik száma 23 százalékkal emelkedett az első három negyedévben a cseheknél. (MTI)

Cukor

Onnan is ütik a Volkswagent, ahonnan nem várná: a Halloween-i ruhákat, kiegészítőket forgalmazó Halloweencostumes.com bemutatta új szettjét: dieselgate-et. Vajon hány cukrot ér majd?

Jótékonysági rendezvényen sodort el 28 embert egy brit milliomos Máltán. A Porsche 918 Spyder nem gyerekjáték, még Walter Röhrl-t is megtréfálta, pedig ő mégiscsak kétszeres ralivilágbajnok. A 28 sérült közül öt állapota súlyos. Durva videó a linken.

Egy perc KRESZ (Pető Attila Kreszprofesszor)

Várakozás egyirányú út bal oldalán

A KRESZ alapvetően az úttest jobb oldalát jelöli meg megállásra és várakozásra.

"Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad."

Azonban pont a hivatkozott (2) bekezdés azt írja, hogy:

"Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad."

Ebből az következik, hogy a bal szélen történő tartózkodás fontos feltétele az a bizonyos 5,5 méteres szabad hely.

Az 5,5 méter egyébként úgy jött ki, hogy 2,5 méter szükséges az úttest jobb szélén szabályosan megállók részére, és 3 méter kell ahhoz, hogy egy nagyméretű busz is kényelmesen elférjen az álló járművek között. (Ez gyakorlatilag megfelel egy három sávnyi szélességű útnak.)

Általában szélesebb egyirányú úton ezzel nincs is probléma.

Azonban sokszor nem tudjuk mit tegyünk olyan helyen, ahol csak két sávnyi helyünk van, sőt a nagyobb gond, ha eleve a jobb szélen megállni tilos táblát helyeznek el.

Amennyiben nincs jobb oldalon tiltó tábla, akkor ilyen keskeny úton csak és kizárólag jobb szélen szabad tartózkodni.

Azonban ha valamiért jobb oldalon megállni vagy várakozni tilos táblát látunk, akkor a bal szélen sem szabad járművünkkel egy helyben tartózkodni.

(Hiszen az alapszabálynak nem felelünk meg, azaz nincs meg az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely. További tippek és tanácsok a Kreszklub oldalán.

Lenne Volán-sofőr?

Autóbuszvezetőket keres a Volán. Érettségit sem kérnek, sőt, az állásajánlat szerint elég a C kategóriás jogsi, a D kategóriás átképzést a vállalat állja.

Dugó? Kerülje el!

A nővel az ágyban, a gyerekkel a játszótéren vagy a kollégákkal egy fontos kávé mellett? Nem kérdezzük, hol töltené a dugókban elvesztegetett félóráit, csak segítünk őket visszaszerezni. A Hidegindító partnere, a WAZE közösségi navigációs szolgáltatás felhasználói folyamatosan segítik egymást: jelentik hol láttak igazoltató rendőrt, útfelbontást, forgalomelterelést, a program pedig megtervezi a leggyorsabb útvonalat A-ból B-be, és teljesen mindegy, hol autózunk éppen. A WAZE-nek Budapesten már több mint 130 ezer felhasználója van, és a tábor folyamatosan bővül. A trükk egyszerű: ez a megoldás tényleg működik. Aki még nem töltötte le a telefonjára, itt kipróbálhatja, aki már használja, indulás előtt gyorsan megnézheti, mi vár rá a forgalomban. Nagyítson bele a térképbe, vagy írja be, hová indul ma.

Anno október 6

  • Két egykor kiváló, fiatalon elhunyt autóversenyző is ma ünnepelné születésnapját. 1944-ben ezen a napon született José Carlos Pace, aki 32 évesen, egy Forma-1-es futamgyőzelemmel a pályafutásában halt meg repülőbalesetben. Hét évvel volt fiatalabb nála, de közel egyidősen halt meg Manfred Winkelhock, aki a Mosport Parki 1000 kilométeres futamon halt meg '85-ben.
  • 1990-ben ezen a napon indult el Cape Canaveralről a Discovery ürrepülő, rakterében azzal az Ulysse űrszondával, amely egészen 2009-ig tartó küldetése nagy részén a nap sarkvidékeit vizsgálta.

LSD †