Elbontják az Eiffel-tornyot?

2017.08.23. 12:54
9 hozzászólás

Budapest egy látványossággal lehetne szegényebb, ha bekövetkezne az a borzalom, hogy az M5-ös bevezetőjén levő, az eredetinél ugyan hangyányit kisebb Eiffel torony, de ha Las Vegasnak megfelel, hogy kisebb legyen az ő Eiffel-tornyuk, akkor nekünk miért ne? Sőt, a szintén Eiffel-mintára épült Tokyo Tower is alacsonyabb, sőt kicsit vaskosabb, kábé úgy viszonyul az eredetihez, mint egy súlylökő lány egy sprinterhez, viszont egész jól bírja a földrengéseket.

Ennek az egésznek mindössze annyi az autós vonatkozása, hogy a budapesti tornyot egy Citroën-kereskedés építette. Azóta sok víz lefolyt már a Szajnán Dunán, időközben a szalont megfelezték, és elkezdtek Peugeot-kat is árulni. Bár a Nagykőrösi út nem a Champses Elysées, de még csak nem is a Mars mező (itt áll az eredeti), de Eiffel mérnök alkotása azért meghatározó tájékozódási pont lett arrafelé – olyan, mint Osztyapenkó kapitány szobra volt a nyugállományba vonulásáig az M1-M7 bevezetőn.

Erre mit látok ma reggel? Hiányzik a torony teteje.

Sajnos a magyar Citroën sajtóosztálya elmulasztott kiadni azonnal egy kommünikét a vészjósló eseményről, és megrémültem. Csak nem elbontják a tornyot?! Budapest egy látványossággal szegényebb lesz, és maradnak az akciós haszongépjárművek? Gustav Eiffel, már-már magyarnak számít. Olyannyira, hogy nevének franciás kiejtését (effel) a tejfeléhez hasonítottuk, elvégre az ő érdeme a Nyugati PU. csodálatos tetőszerkezete is, és hát a tejfel meg hungarikum-szerűség (vagy ha nem, tegyük azonnal azzá, alszik a Hungarikum-bizottság?!).

Hosszas oknyomozásom során sikerült szóra bírnom a Citroën addig néma sajtóosztályát, ahol megnyugtattak. Mivel a mi Eiffel-tornyunk kicsi és kedves, nem holmi rideg acéltömeg, ezért a tetejét környezetbarát, a Kárpát-medencében őshonos fákból álmodta meg az építő. Sajnos a fa(szóköz)szerkezet időközben kissé elöregedett, így azt felújítják.

Azaz mindenki megnyugodhat, az Eiffel-torony csúcsa hamarosan visszatér eredeti helyére.