Kedves Nepperűző!
Kiköltöztünk a nagyvárosból, 32 km-re van a meló. Elgondolkodtam egy 125-ös bejáráson a fogyasztása miatt. Ezen a 32 kilóméteren van azért bőven főút. De szerintem a 90-es tempó nem lenne gond az én cingár 65 kilómmal.
Főleg hondát néztem, a CBF125 és CBR125, 10 éves kor körülieket. Utóbbibban több paci van, az talán jobb választás lenne a főútra. A CBF-ről olvastam jót is rosszat is.
Igazándiból tanácstalan vagyok, hogy melyiket válasszam, vagy esetleg fél milla körül van más jó megoldás is?
Köszönettel,
Csaba
Kedves Csaba!
Ha kizárólag az ingázás a cél, akkor a 125-ből a robogó az igazán jó - szélvédővel, lábtakaróval egészen hosszúra ki lehet nyújtani velük a szezont, egyszerűbb a kezelésük, és általában kényelmesebbek is. Japánok közül a Honda PCX, az SH125, vagy esetleg egy Yamaha Majesty 125 jó választás, míg az olaszok közül bátran ajánlom a Leader blokkos Piaggio Liberty-t.
Ezeknél természetesen észnél kell lenni, mert lehetnek aknák, valahogyan a robogóknál a tulajdonosok hajlamosabbak a karbantartáson spórolni, pedig egy rendes szíj vagy a megfelelő görgők nem olyan lehetetlenül drága tételek az üzemeltetésben.
Ha valamiért mégis tartanál a robogóktól, és ragaszkodsz a váltós motorkerékpárhoz, akkor a CBF125 és a CBR125 egyaránt jó választás. A CBF125 kimondottan igásló típus, míg a CBR egy fokkal sportosabbra lett véve, komolyabb műszaki tartalommal. Mind a kettő megbízható típus - nem a motorgyártás csúcsai, de a célnak tökéletesen megfelelnek, ráadásul kisebb a hajtási veszteségük, mint egy robogónak, így a fogyasztásuk is alacsonyabban tartható.
Titkos tippem még a Honda CG125, ritkább mint a CBF125, és ezekben a pillanatokban elég szerény belőle a kínálat, de ez konkrétan egy munkagép: nem erős, de a 2,5 literes fogyasztásával egy tankkal elmegy 500 kilométert, az OHV blokk pedig a világból is kimegy. Az úthibák nem nagyon hozzák zavarba, tönkremenni nem szokott, egyszerű mint a faék.