2017.03.24. 14:15

Üdvözlöm!

Az lenne a kérdés, hogy egy akár otthon is szervizelhető 125-ös négy ütemű porlasztós robogó legyen a vétel, vagy egy technikailag fejlettebb injektoros? A Honda Dylan jobban tetszik, mint a PS125. Az előbbi porlasztós. Télen az injektoros a hosszabb állás után életre kelthető-e? Porlasztósnál néha trükközni kell, de könnyen szervizelhető a porlasztó, ráadásul berúgókar is van, míg az injektorosnál aksi gond esetén mozdíthatatlan. Ismert-e, hogy mennyit bírnak az injektorok, és a járulékos alkatrészek futásteljesítményben egy 125-ös robogóban? Szakszervíz/kereskedés, ahol az injektorhoz értenek 40 km-messze van.

Köszönöm: Tamás

Kedves Tamás!

Normális esetben mindenkit biztatok, hogy minél újabb, lehetőség szerint injektoros járművet vegyen, és ez egy normál eset. Nagyon ritka, hogy az injektorral gond legyen, ha van, akkor is általában valami szenzor hibája van a háttérben, nem a befecskendezőé. A hidegindítási gondok általában az injektoros modelleknél szűnnek meg - de ha mégsem, a szívótorokba permetezett féktisztító ugyanúgy működik.

Egy 50-es robogó szépen elmosott karburátora
Egy 50-es robogó szépen elmosott karburátora

A másik, hogy a karburátor házi javíthatóságában sem hiszek, ha tényleg gond van vele, akkor általában házilag csak gányolni szokták, szakszerűen javítani nem. Tehát ebből a szempontból jobb, ha olyan alkatrész van benne, amihez az önjelölt buherálók nem szívesen nyúlnak.

A befecskendező élettartama nagyjából megegyezik a motoréval - általában amikor ezek megkotlanak, addigra már nagyon sokadik tulajdonosnál járnak, nagyon messze a hivatalos szervizektől, így komolyan vehető adat sem áll rendelkezésre. Vannak típusok, amiknek érzékeny az injektora - általában a benzin minőségére - a Hondáé speciel nem, nem fog gondot okozni a normál 95-ös üzemanyag, viszont a különféle pancsolt vackoktól lehetnek eltömődéseket, erre érdemes figyelni.

Az injektor nem az ördögtől való dolog, nem kell félni tőle.

Üdv: Nepperűző