Mire figyeljek, ha Burgmant veszek?

2015.03.02. 09:16

Kedves Nepperűző!

Egy ideje nézegetem a Suzuki csúcsrobogóját a Burgman 650-et, többet ki is próbáltam, már hosszabb távon is és nagyon tetszett. Segítségét kérném, hogy a típus vásárlásakor mire érdemes odafigyelni különösen és vásárlás után mik azok az alkatrészek, problémák amikre figyelni kell, amik erre a típusra jellemzőek lehetnek.
Vidéken élek, csak a nyári szezonban motorozok, kisebb-nagyobb túrákra is tervezek, külföldre is, de ritkábban nagy városban is használnám. Eddig kb 6-8 ezer km-t motoroztam egy nyáron, úgy gondolom, hogy ez kevesebb ezután sem lesz.


Fontos, hogy nagy legyen, kényelmes két személlyel is, bőséges pakolható tér legyen benne, és gond nélkül tudjak vele menni akár néhány száz km-t egy seggel. Ez lenne az első robogóm és úgy gondolom, hogy ebben a típusban minden igényemet megtaláltam és mindemellett imádom a bumfordi arányait, formáját és méreteit.
Évjáratban 2009-2011 körül, árban pedig 1,5-1,7m Ft között gondolkodom.
A kérdésem továbbra is, hogy mikre figyeljek vásárlásnál és mik azok a dolgok amire különösen oda kell figyelnie egy Burgman 650 tulajdonosnak.

Segítségét előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
Tamás

 
 

Kedves Tamás!

Évjárattól függetlenül olyan 40 ezer kilométer után előfordulhat a vízpumpa szivárgása – ezt a megjelenő folyásnyomok jelzik. A 2005 előtti modellek  váltójából érkező, kopogó hang egy közdarab beépítésével megszüntethető ártalmatlan jelenség, de a rendellenes zajok kiszűrése nem egyszerű feladat. A rengeteg alkatrészből álló erőátvitel egyébként mindig ad ki valamennyi zajt.
Szerintem nagyon fontos, hogy ellenőrizzük az eladó szervizhátterét, ugyanis a Burgman 650 sok szempontból összetettebb, mint más robogó, például elképzelhető, hogy a típust nem ismerő hanyag szerelő rossz helyre töltötte a váltóolajat – sőt, ami még rosszabb, azt sem tudta, hogy van ilyen a hajtás- és a motorolajon kívül.

Ha a váltó nem tökéletes, érdemes kapásból elállni a vásárlástól, ugyanis a javítás drága. Érdemes még tudni, hogy a 2005 előtti modelleknél a kevlár erősítő hajtásszíj körülbelül hatvanezer kilométert bír. Ha szakad, százezer forint körüli tétel.
Sajnos elég gyakori hiba, hogy nem töltenek olajat a köztes hajtásba, és az ott lévő csapágy elforog, és a termelődő brutális hő kiolvastja a blokkot és a fogaskerekeket. Ilyenkor blokkcsere az egyetlen megoldás, ez körülbelül 200 ezer forintos történet - nem véletlen, hogy a Burgman Bázisnál a 650-esek átvizsgálását ezzel kezdik.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!