2016.07.27. 17:51 Módosítva: 2016.07.27. 17:51

Az ötvenes-hatvanas évek egyik jellegzetes motorja volt a Čezeta. 1957-től 1964-ig több változatban gyártották, kezdetben 175, később 200 köbcentis blokkal. Felépítését tekintve kicsit talán a Simson Schwalbéval rokonítható, hiszen a technikát burkolatok takarták, a vezető lábai szélvédelmet élvezhettek, és sebességváltó is helyet kapott a motoron – jelen esetben négygangos.

A csehszlovák gyártmányú gép ma már ritkaságnak számít, így az sem csoda, ha könnyen felhívja magára a figyelmet. A brit Neil Eamonn Smith egy esküvőre utazott Csehországba, ahol aztán életében először látott Čezetát. Rögtön beleszeretett, és vett is magának egyet. Aztán újabb példányok követték, amelyeket először felújított, majd született egy újabb ötlete.

A Čezeta 506-osokba villanymotort szerelt a 175 köbcentis kétüteműek helyére. Ezzel akár 110 km/h-s sebességre is képes a gép, egy töltéssel pedig mintegy 150 kilométert tud megtenni. Létezik azonban egy kicsivel erősebb sport-, és nagyobb hatótávú túraváltozat.

Miután összeálltak az első darabok, Smith és csapata elkötelezte magát a sorozatgyártás mellett. Idén ezer példányt terveznek elkészíteni, méghozzá Csehországban. Egy-egy modern Čezetáért 7000 eurót, azaz 2,2 millió forintot kérnek el.