Csak ki ne heréljék!

2015.11.26. 13:34

Terepmotoros gyártó, utcai motor problémákkal - így jellemzik viccesen a cég emberei a Husqvarnát. Nemsokára új poént kell találniuk, ugyanis a KTM fennhatósága alá tartozó márka végre erősen és látványosan nyit a hagyományos értelemben vett utcai motorok felé. A Vitpilen 401 és a Svartpilen 401 koncepció után idén bemutatták a Vitpilen 701 tanulmányt, illetve bejelentették a 125-ös változat szériagyártását.

Husqvarna Vitpilen 401 tanulmány
Husqvarna Vitpilen 401 tanulmány

A Vitpilen 125 egy KTM Duke 125 alapú, modern vonalú café racer lesz, nem nehéz kitalálni a fő paramétereit: a négyszelepes egyhengeres 15 lóerőt ad le 10500-as fordulaton, a legnagyobb nyomatéka 12 Nm, ami 8000-nél jelentkezik. Tömege körülbelül 120 kg lesz szárazon, és nagy valószínűséggel idővel érkezik a 200 illetve 375 köbcentis változat is. A 2014-es tanulmánynál egyszerűbb lesz, de remélhetően nem herélik ki annyira a formát, mint ahogyan a 701 Supermotót a koncepcióhoz képest. A kész típus 2017-re várható.

A Vitpilen 701 Concept ha lehet, még ütősebb, mint bármi, amit a Husqvarna a KTM-hez kerülése óta bemutatott. Alapjait KTM 690 Duke adja - annak is nemrég leleplezett, műszaki szempontból a végtelenségig csiszolt legújabb változata. Mégsem az egyhengeres motorból kicsalt 100 lóerő feletti literteljesítmény (700 köbcentiből 74 lóerő) a legdöbbenetesebb benne, hanem a nagyon jó ízléssel kidolgozott, egyszerre finom és nyomasztóan vad külső.

A cseppfolyós, modern formát pengevágás-szerű neonzöld csíkok törik meg, a merész szögben vágott végű kipufogó és az ülés mellé kivezetett direktszűrő rendkívül gonosszá teszik - ezek amúgy pont azok az elemek, amik sorozatgyártásnál el fognak tűnni, ha eljut egyáltalán odáig a típus.