Bernie zabos, nem Toto Wolff dönti el, kinek ad motort a Mercedes!

2015.10.07. 08:46

Szeptember elején a Mercedes közölte, nem ad motort jövőre a Red Bullnak, így az istálló a Ferrarival kezdett tárgyalni, ami először azt mondta, ad, de aztán pontosított, ad, de csak tavalyit. Az RBR-nek ez nem tetszik, érthetően a legjobb technikát akarja, és állítja, kiszáll az F1-ből a fiókcsapat Scuderia Toro Rossóval együtt, ha másodrangú motorral kell beérnie.

Azt már Japánban sejtettük, hogy Bernie Ecclestone-nak nem tetszik a lehetőség, hogy elveszítheti mindkét RB-csapatot, ennek megelőzésére már léphetett is Szuzukában, és most Chris Horner RBR-csapatfőnök azt mondja, még semmi nem dőlt el a motorkérdésükben.

"Az ügy magasabb szintre kerül, mert Ecclestone aggódik. A megbeszélés továbbra is két motorgyártóval zajlik, nem Toto Wolff (Mercedes-csapatfőnök) dönt. A háttérben sok minden történhet, remélem, egy héten belül minden kiderül. A tervezőinknek tudniuk kell, mi kerül a kocsiba, már két hete tudniuk kellene" - idézte a Gazzetta Hornert, aki a Red Bull tulajdonában lévő Servus TV-nek nyilatkozott.

Wolff, Ecclestone, Horner és a másik Mercedes-menedzser, Lauda
Wolff, Ecclestone, Horner és a másik Mercedes-menedzser, Lauda

Szeptemberben Wolff jelentette be, hogy nem szállítanak a Red Bullnak, Ecclestone valószínűleg minden kapcsolatával és hatalmával azon dolgozik, hogy visszafordítsa a döntést: vagyis tényleg ezért nem mutathatta a tévé a Mercedeseket a Japán GP-n.

Nem könnyű az F1-főnök dolga, mert a Mercedes már azt is bejelentette, hogy jövőre a Manor/Marussiának is szállít, a már évek óta vásárló Force India és Williams mellett.

Az F1-szabályok szerint egy motorgyártó maximum négy istállót láthat el, de ez nem túl nehezen felülírható, kérdés az, Bernie rá tudja-e venni a Mercedes topmenedzsereit, hogy vegyék figyelembe a Red Bull helyzetét.

A Mercedes egy okból nem akarja ellátni a Red Bullt: fél, hogy a rivális csapat a motorjaival erősebb lesz, mint a saját gyári istállójuk.

Valószínűsíthető, hogyha az RBR megkapná a Mercedeseket, az STR-be elfogadná a 2015-ös Ferrari-motorokat is, illetve, ha a Merci semmiképp nem jöhet össze, akkor a 2016-os Ferrarit az RBR-nek, 2015-öst az STR-nek.

A helyzet olyan kritikus, hogy az STR már a Hondát is megkörnyékezte, ám a japánok is elzárkóztak, ők jövőre is csak a McLarent látják el.