Rájöttek, hogy mégsem volt oké szexi szolgálólányruhákat piacra dobni

Az internet népe kiakadt, a halloweeni kosztümöket gyártó cég bocsánatot kért.

A szolgálólány meséje napjaink legnyomasztóbb, legbrutálisabb sorozata. A Margaret Atwood kegyetlen disztópiáján alapuló széria arról szól, hogy a közeli jövőben a drasztikus népességcsökkenés miatt a szülni képes nőket szexrabszolgaságba kényszerítik: megerőszakolják őket, majd az így fogant csecsemőket elveszik tőlük, hogy az uralkodó réteg tagjai nevelhessék fel őket.

Forrás: MGM / HBO

 

Egy halloweeni kosztümöket és egyéb jelmezeket gyártó cég, a Yandy ennek ellenére úgy érezte, hogy jó ötlet elkészíteni a szolgálólányok ruházatának szexi verzióját, a reklámfotón tűsarkú cipővel feldobva, nyilvánvalóan vágykeltési célzattal. Szerzői jogi okokból a ruhát nem „szolgálólánykosztümnek” nevezték, hanem „bátor cselédlányjelmeznek”, de a termékleírásból egyértelműen kiderült, hogy bizony nem a Grimm-mesebeli Piroska ruhájára akartak utalni.

„A nyugtalanító jövőben a nőknek többé nem számít a szava. Mi azonban azt javasoljuk,

légy merész, és fejezd ki a gondolataid ezzel az exkluzív »bátor cselédlányjelmezzel«,

amelynek a része egy vörös miniruha, egy hozzáillő köpeny és egy fehér fityula. A harisnyanadrág nem része az ajánlatnak” – olvashatjuk.

Ahogy az várható volt, a közösségi médiát perceken belül elárasztották a panaszok és kifogások, amelyek olyan nagy számban érkeztek („idén halloweenkor egzisztenciális kétségbeesésnek öltözöm” – szól a legfrappánsabb kritika), hogy a Yandy jobbnak látta bocsánatot kérni, és kivonni a terméket az online boltjából.

„Az elmúlt néhány órában nyilvánvalóvá vált a számunkra, hogy a cselédlányjelmezünk sokak szemében inkább a nők elnyomását jelenti, nem pedig a nők erejének szimbólumaként tekintenek rá. Ez sajnálatos, mert nem ez volt a célunk” – írta ki Twitterre a cég, azt is hozzátéve, hogy ők az ikonikussá vált ruhának épp a tiltakozásban rejlő erejét tekintették inspirációnak.


(via Uproxx)