A 10 legbizarrabb szerelmespár a mozivásznon

Guillermo Del Toro legújabb filmjének középpontjában egy néma takarítónő és egy titokzatos pikkelyes halember románca áll, de akad ennél furcsább pár is a mozivásznon!

Plasztik szerelem (2007) - Ryan Gosling és a guminő

Volt idő, amikor Ryan Gosling még nem az a szexszimbólum volt, mint ma, és amikor nagyon is színes szerepet vállalt, mint a guminőbe szerelmes, vidéki balfácán. Merthogy, amikor Lars Lindstrom bemutatja az interneten megismert brazil lányt, Biancát, a család megdermed a döbbenettől. Biancát ugyanis egy szexuális célokra használatos gumibaba cégtől rendelte a szociális kapcsolatokban kissé különc férfi. A kisváros orvosának a tanácsára a család és az egész város belemegy Lars játékába. Plasztik Bianca gyorsan beilleszkedik a közösségbe, egy helyi butik modellje lesz, misére jár, önkéntes munkát vállal a kórházban és elkíséri Larsot élete első házibulijára. Craig Gillespie, az Én, Tonya rendezője fanyar humorral és rengeteg empátiával mesél arról, milyen a magány, és mi kell ahhoz, hogy valaki kitörjön belőle.

King Kong (2005) – Óriásgorilla és revügirl

Persze nem Peter Jackson az első, aki elmeséli ezt a különös szerelmi történetet, de ő csinálta a leglátványosabban, kár, hogy nem lett kultfilm az ő verziójából. A gigászi majom és a sikertelen revütáncosnő románca persze beteljesületlen a méretkülönbségek miatt, de ez adja a történet gerincét és lelkét is. Az külön bájos Jackson verziójában, ahogy Naomi Watts leveszi a lábáról az óriási emberszabásút: step táncot jár neki egy sziklaperemen, és Kongot elbűvöli ezzel, és később persze ez lesz a majom veszte, amikor elfogják, és cirkuszi látványosságként New Yorkba viszik. Ahogy a filmbeli filmrendező is mondja, a szépség ölte meg a szörnyet. King Kongot egyébként a majomspecialista Andy Serkis kelti életre, szokás szerint nagyszerűen.

 

Ollókezű Edward (1990) - Ollókéz és a külvárosi lány

Egy fiút barkácsolt magának az öreg, különc feltaláló. Az Edward névre keresztelt, érző, gondolkodó lény majdnem teljesen kész, már csak a kezei helyén éktelenkednek ollók. Sajnos ott is maradnak, mert az öreg meghal, mielőtt a művét befejezhette volna. A jószívű Peg talál rá a lakatlan kastélyban, és magához veszi, mert tudja, hogy a félelmetes kinézet melegszívű, érző lényt takar. Edwardot lassan a városka többi lakója is megkedveli, különösen, hogy az ollói révén hasznossá tudja magát tenni. Hamarosan pedig beleszeret a csinos Kimbe, ám ez nem mindenkinek nyeri el a tetszését. A szerepet, amihez csak 169 szó szöveg járt, olyan sztárok szertették volna megkapni, mint Tom Cruise, Tom Hanks vagy Jim Carrey, sőt, Michael Jackson is pályázott rá, de mint tudjuk, Tim Burton végül Johnny Deppet választotta, aki így lett világsztár.

Harold és Maude (1971) – A kiskamasz és az idős hölgy

Harold átlagos, tizenéves gazdag gyerek, aki szabadidejében temetésekre jár, és szeret öngyilkosságot színlelni, hogy így ijesszen rá az őt túlságosan is magához kötő gazdag, sznob édesanyjára. Maude viszont egyáltalán nem mondható átlagos nyolcvanéves hölgynek, hiszen duzzad az életszeretettől, és hiszi, hogy minden nap hozhat valami újat a számára. Amikor Harold találkozik Maude-dal, gyökeresen megváltozik az élete. Az asszony megtanítja a fiúnak azt, hogy az élet olyasvalami, amit élvezni kell, és ami megadja a lehetőséget arra, hogy az ember jól érezze magát. Eközben azonban Harold anyja, pszichológusa, és keményszívű nagybátyja azon mesterkednek, hogy a fiú az általuk normálisnak tartott módon éljen, ám a srác bejelenti, feleségül veszi a csodás öreg hölgyet. Aki elég sok mindent látott, lévén, hogy Holokauszt-túlélő.

I Love You (1986) – Menő pasi és a kulcstartója

Volt idő, ha csak pár évig is, amikor Marco Ferreri (A nagy zabálás) volt Európa elsőszámú botrányfilmese és Christopher Lambert, az eredeti Hegylakó volt a filmvilág egyik legnagyobb szívtiprója. Kettejük közös munkája a bizarr szerelmi történet, amelynek hőse, Michel beleszeret a női fejet ábrázoló kulcstartóba, amely füttyszavára I Love You-val válaszol. És Michel beleszeret a kulcstartó fejbe, akivel sosincs semmi probléma, akit nem kell étterembe vinni, és aki mindig hű hozzá. Ez a határtalan, színtiszta érzés annyira hatalmába keríti, hogy amikor egy motorbaleset után képtelen lesz fütyülni, féltékeny lesz a szomszédjára, akinek barátnője, Marie sértetten fogadja magatartását.

 

Csobbanás (1984) - Tom Hanks és egy sellő

De miért is vetődött a sellő a partra? Mert még kicsi sellőlányként megmentett egy vízbe esett fiút, aki később felnőtt, Tom Hanks  lett belőle, és már azt hiszi, hogy csak képzelte a dolgot. De mivel baromi ügyetlen, újra a vízbe esik, megint meg kell menteni, a szőke bombázóvá cseperedett sellőlány pedig felkerekedik, hogy megkeresse hősünket New York hatalmas városában – de már az első sarkon letartóztatják, mert nem visel semmit. A Csobbanás sikerének titka az őszinte együgyűsége, amihez rendkívüli profizmus is társult az alkotók részéről. Persze az sem ártott, hogy az uszonyát titkoló, rendre suta helyzetekbe kerülő Daryl Hannah végig olyan a filmben, mint egy butuska svéd pornósztár. És egy érdekesség a végére: a Disney-nél azért változtatták az eredetileg szőke Ariel hajszínét vörösre A kis hableányban, hogy ne emlékeztessen túlságosan a szexi főhősnőre!

Eleven testek (2013) – Szőke lány és zombi srác

R érző, magányos zombi, kinek szívét a bájos és nagyon is élő Julie ejti rabul, akit ezért meg is ment éhező zombi társaitól. Csakhogy a lány apja kegyetlen zombivadász, ami megnehezíti, hogy a kapcsolat szárba szökkenhessen, pedig R más, mint a többi, üres tekintetű zombi, hiszen még tud beszélni, és dereng neki pár dolog a múltjából. De az élő halottaktól rettegő embereket nehéz meggyőzni bármiről is, és háború kezdődik élők és holtak között, veszélybe sodorva a fiatal szerelmesek jövőjét. Pedig abban a pillanatban minden egy csapásra megváltozott, mikor R szíve megdobbant, és hideg testét a szerelem felhevítette. Kellemesen idétlen, de szórakoztató Shakespeare újraértelmezés, mert erről van szó, ha valakinek az R és a Julie név nem lett volna gyanús már a legelején.

A légy (1986) – Félig rovar tudós és az újságíró lány

Adott egy zseniális tudós, aki az évszázad felfedezésén dolgozik, és még jól is néz ki, nagyszerű parti lenne bárkinek, mondjuk egy csinos újságíró lánynak, csak van vele egy kis probléma. Kezd átmutálódni egy undorító léggyé, pedig az egész csak egy aprócska munkahelyi balesetként indult. Hősünk ugyanis megszállottan dolgozik teleportáló gépén. Már csak egyetlen kísérlet van hátra, egy élőlényen is ki kell próbálnia a gépet. Saját magán kezd kísérletezni, ám a teleportálás pillanatában egy légy is bejut a gépbe. Seth a kísérlet végén még nem is sejti, hogy testének genetikai állománya összekeveredett egy légyével. Hamarosan furcsa tüneteket észlel magán: ereje és teljesítőképessége emberfelettivé válik, és teste is elképesztő változásokon megy keresztül. Nagy lépés a tudománynak és jókora katasztrófa kapcsolata számára.

Engedj be! (2008) – A kisfiú és a vámpír lány

Szegény kis Oskar egy lúzer, családja rémes, egy sivár lakótelepen él, és az iskolában pedig egyfolytában szívatják. Aztán egy este megismerkedik a különös Elivel, aki a legnagyobb hidegben sem fázik egy szál pólóban. És akit sosem látni nappal, aki meghökkentően erős és ügyes, és aki csak akkor lép be egy lakásba, ha hívják. Ezzel párhuzamosan szörnyű halálesetek rázzák meg a környéket, és azt még egy általános iskolás is képes egy idő után összerakni, hogy a kislány valójában egy vámpír. Egy több száz éves vámpír, akinek szüksége van egy emberi védelmezőre, aki táplálékot, szállást és minden mást szerez, és akit cserében ő képes bárkitől megvédeni. A véd- és dacszövetségből szerelem szövődik, és Tomas Alfredson ezzel a varázslatosan szép, néha mégis kegyetlen filmmel tette le a névjegyét a filmszakmában.

A nő (2013) – Theodore és az operációs rendszer

Ki nem zúgna bele Scarlett Johanssonba, még akkor is, ha csak rekedtes, érzéki hangját hallja? Joaquin Phoenix bizony belezúg, pedig nem illenek egymáshoz, hősünk ugyanis egy hús-vér ember, a címbéli Nő pedig nem is nő, hanem egy új, intelligens operációs program, amit a férfi unalmában tölt le, és szinte véletlenül választ neki női hangot. Mert ugye mi lett volna, ha másként dönt, és Kevin Spacey hangján szólal meg a program, ami kezdetben csak a számítógépen tesz rendet? Aztán kiderül, hogy Samantha, mert ez lett a neve, okos és éleslátó, érzékeny és meglepően vicces. A kezdeti barátságuk egyre jobban elmélyül, majd szerelem lesz belőle, ám az intelligens programnak hamarosan kevés lesz az átlagos intelligenciájú humanoid.