Kedvenc spanyol szexvígjátékaink

Kell izgatóbb cím annál, hogy Szex receptre? Aligha, és a spanyolok igazán értenek a pikáns vígjátékokhoz, és van is elég gyönyörű színésznőjük hozzájuk!

Szex receptre (2016)

A színészből rendezővé avanzsáló Paco León (Carmina megoldja) filmjének középpontjában négy különböző pár  és egy magányos lány áll, akiknek mindennapos, ám cseppet sem hétköznapi problémáit követhetjük nyomon, amelyek olykor viccesek, olykor kicsit elgondolkodtatók, de alapvetően mindig a humoré a főszerep, és minden történetet összeköt a boldogság keresése, na meg a szex! Vannak, akik új izgalmat akarnak csempészni a kapcsolatukba, van, aki fizikai hátrányt akar leküzdeni, van, akinek az orgazmus és van, akinek a gyerekcsinálás okoz gondot, és van, akinek túl élénk a fantáziája. Végül az egyedülálló csinos Sandra történetét követhetjük végig, aki elég sok helyen próbálkozik a szerelem keresése közben. Öt, sokszor habkönnyű történet, de számos pikáns helyzet!

Mediterrán finomságok (2009)

A film Sofía, a világ legjobb szakácsának története, és azé a két férfié, akik hozzásegítették, hogy legendává váljon. Sofía szülei éttermének konyhájában töltötte élete első 16 évét, híressé pedig két másik, számára nagyon fontos ember tette: Toni, a férje (Paco León – a Szex receptre későbbi rendezője), akinek három gyermeket is szült, és Frank (Alfonso Bassave), a mentora, aki a szeretője is lesz. A film persze az ételekről is szól, érintőlegesen, de alapvetően egy tartós édeshármas történetét követhetjük végig, elmerülve a részletekben és az érzelmi buktatókban, mert az ilyesmi – állítólag! - sosem lehet mindhárom érdekelt fél számára egyformán sikeres. A főhősnőt alakító Olivia Molina a legszebb, de kevésbé ismert spanyol színésznők közé tartozik, érdemes megismerni!

A szex és Lucia (2001)

A kép, amint a gyönyörű Paz Vega kivágott piros ruhában hajt a kismotorján a Baleári-szigetekhez tartózó Formantera vulkáni eredetű tájain, örökké retinánkba égett, és nem véletlenül. Vega csodálatosan szép és remek színésznő, nagy kár, hogy nem lett belőle akkora sztár, mint Penélope Cruz, pedig ez a szerep egycsapásra ismertté tette, és jöttek is a hollywoodi felkérések, de talán nem Adam Sandler oldalán kellett volna szerepelnie. Julio Medem filmjében ő Lucia, aki pincérnő egy Madrid központjában lévő étteremben. Miután egy hosszú kapcsolat után elvesztette író barátját, egy csendes, félreeső, festőiségében is romantikus Földközi-tengeri szigeten keres menedéket. Átengedve magát a teljes ellazulásnak és a tiszta levegő, meg a szikrázó napsütés hatásának, lassan önmagának is bevallhatja eddig rejtett vágyait. Felfedezheti-felidézheti elmúlt kapcsolatának legintimebb, titkos sarkait, mintha azok egy szexuálisan túlfűtött, érzelmes regény tiltott fejezetei lennének, melyeket a szerző csak most, az elmúlt idő jótékony távlatából, enged csak elolvasni.

Szájból szájba  (1995)

A filmben a karakterek egyáltalán nem azok, akiknek látszanak, és nincs is kedvük hozzá, hogy valódi személyiségükkel azonosuljanak. Victor, a kezdő színész Antonio Banderas szeretne lenni; Ricardo, a plasztikai sebész valódi szexualitásával szeretne összhangban élni; Amanda leplezni próbálja kilétét (egy szexbárban dolgozik ugyanis); Angela, a csinos filmproducer pedig arról álmodik, hogy a spanyol mozi valójában amerikai. Az események a Forró drót nevű szextelefon hívásaiból indulnak,csakhogy az elfúló hangok elárulják gazdáikat, majd mindenki mindenkinek hazudik, mígnem már csak a túlélés a végső cél. Ironikus módon srácot, aki Banderas akar lenni, a nagyon fiatal Javier Bardem alakítja – és szerintünk mára jóval meghaladta a kitűzött célt.

Sonka, sonka (1992)

 

Amikor a fiatal, mégis érett Penélope Cruz először vetette le blúzát egy autó hátsó ülésén, partnere pedig így dicsérte fejedelmi kebleit: "Az egyiknek omlett, a másiknak sonka illata van” – az egy filmtörténeti pillanat volt. A 2013-ban elhunyt Bigas Luna filmjében ő Silvia, a fiatal bájos lány, akinek édesanyja a kisváros bordélyházának vezetéséből próbálja eltartani a családot, és akinek a helyi fehérneműgyár „örököse” csapja a szelet. A fiú szülei azonban mindent megtesznek, hogy a rosszhírű családból származó lány és csemetéjük kapcsolatát tönkretegyék, és ennek érdekében felbérlik a macho Raúlt – ő Javier Bardem, aki ma már Cruz élete társa -, hogy csábítsa el lányt. A feladat azonban nem egyszerű, és a két udvarlónak véres sonkapárbajt kell vívnia!

Belle époque (1992)

1931-et írunk, a spanyol polgárháború előestéjén járunk egy társadalmi feszültségektől terhes országban, amikor egy Fernando nevű fiatal katona dezertál a hadseregből, és egy vidéki gazdaságban talál menedéket, amelynek tulajdonosa hozzá hasonló politikai nézeteket vall. A helyzetet azonban némileg bonyolítja a tény, hogy a férfinak négy csodaszép lány van, és a katona egyenként, de nem egy időben, mindegyikbe beleszeret és mindegyikkel viszonyt kezd. A legfiatalabb lányt egy akkor még ismeretlen kezdő színésznő, bizonyos Penélope Cruz játszotta, és talán az ő játékának is volt némi köze ahhoz, hogy Fernando Trueba csodásan fényképezett, de nem túl bonyolult, ám valóban erotikusan túlfűtött munkája, amely nem is feltétlen állja ki az idő próbáját, elnyerte a Legjobb idegennyelvű filmnek járó Oscart.

Kötözz meg és ölelj! (1990)

Hiányozhat Pedro Almodóvar neve egy ilyen listáról? Ugye, hogy nem, bár tőle a melodráma és a véres dráma sem áll távol, de az erotika és humor így is végigkisérték pályáján. Hősét, Rickyt kiengedték az elmegyógyintézetből és pontosan tudja, mit akar csinálni. Üldözi Marinát, a pornószínésznőt, akit végül foglyul is ejt, és megpróbálja meggyőzni, hogy menjen hozzá feleségül. Ez a film Almodóvar és Victoria Abril, a nagy díva gyümölcsöző kapcsolatának kezdete volt, de ne feledjük, hogy a Rickyt alakító, ekkor még„fiatal és hamvas” Antonio Banderas is a rendező kedvenc színészei közé tartozott. Állítólag ez volt az a film, illetve ennek fürdőkádas jelenete a játék búvárral, ami miatt az USA-ban új korhatár besorolási rendszert kellett kidolgozni!