Az ALDI és a Cafe Frei tovább bővítette együttműködését és exkluzív termékfejlesztésbe fogott, amelynek részleteit és első eredményeit mutatták be a mai napon.
Az Aldi biatorbágyi telephelyén jártunk, ahol Ausztriában és Magyarországon forgalmazott termékeket hasonlíthattunk össze egy vakteszten. A kóstolás során kiderült, hogy van-e különbség a két országban forgalmazott élelmiszerek között, és igaz-e a korábbi hír, miszerint a hazai boltok polcaira silányabb minőségű termékek kerülnek, mint például az osztrákokéra.
A közelmúltban bejárta a magyar sajtót, hogy ugyanazon márkák akár eltérő tartalommal is kikerülhetnek a kereskedelem polcaira - többek közt erre utalnak a magyar élelmiszerbiztonsági hatóság vizsgálatai. A vizsgálat során kiderült, hogy silányabb minőségűek ugyanazok a termékek a magyar boltokban, mint más országokban. A hatóság kizárólag gyártói termékeket vizsgált, sajátmárkásokat nem. Az Aldi erre reagálva rendezett egy terméktesztet a biatorbágyi központjában, ahol 10 sajátmárkás terméket kóstoltunk végig egy vakteszten. Ezzel azt akarta bizonyítani, hogy a sajátmárkásoknál nem lehet különbség attól függően, hogy melyik ország piacára szánják azt.
KATTINTS! Mutatjuk, milyen termékekből jut jobb az osztrákoknak: itt a lista
A teszt szereplői mind sajátmárkás termékek voltak, egyedileg fejlesztett receptúrával, amelyek központi beszerzésből származnak, tehát a régió minden Aldi üzletében, Ausztriában és Svájcban is ugyanezt árulják. A kóstolás közben az is kiderült, hogyan választja ki a beszállítóit az Aldi. Bizonyos időközönként kiírnak egy tendert, és meghatározzák a specifikációkat, tehát hogy pontosan mit is várnak. A beérkezett termékek közül pedig vakteszttel döntik el, hogy melyik a legjobb, melyik az, ami minőségben megfelel az elvárásaiknak.
Ezt követően független laborokkal is megvizsgáltatják a termékeket, mikrobiológiailag, beltartalmi vizsgálatokat végeztetnek. Egy-egy terméket viszont nem csak azelőtt vizsgáltatnak be, mielőtt a polcokra kerülnének, hanem bizonyos időközönként újra laborba küldik, akkor is, ha már évek óta árusítják, és nincs semmilyen panasz a termékre. Konzerveket évente két alkalommal küldenek laborba, friss árukat, tejtermékeket, felvágottakat viszont évente akár 6-8 alkalommal is. Emellett természetesen folyamatosan fejlesztik a már bevált termékeket is.
KATTINTS! Nem titkolják, itthon is lehet nyugati Nutellát, Milkát venni
10 terméket kóstoltunk
Legelőször egy sajtmixet teszteltünk, ementáli és edámi sajtokat. Íze, színe, és állaga alapján, az égvilágon semmi különbséget nem éreztünk a termékek között. A leleplezésnél derült csak ki, hogy melyik kerül a magyar, és melyik az osztrák boltokba. Ezt követően vegetáriánus szendvicsfeltétet kóstoltunk, chilis és uborkás ízesítésűeket. Utána joghurtokat, szalámis pizzát, ketchupot, narancslét, piskóta tallért, és burgonya pálcikát is kóstoltunk.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kávétesztnél azt is megtudtuk, hogy valójában saját kávégyára van az Aldinak, amelyben brazil és közép-amerikai kávét dolgoznak fel. Tehát nem egy egyébként is piacon lévő kávéra teszik rá a saját márkajelzésüket, hanem valóban egyedi a receptúra, a pörkölés.
Ugyanez elmondható a csokoládéról. Ausztriában üzemeltetnek egy csokigyárat, innen szállítják a csokoládéjukat a világ minden tájára, még Ausztráliába is.
A termékteszt végén ki kell mondanunk, semmilyen különbséget nem éreztünk a termékek között. A kóstolt aldis termékek alapján úgy tűnik, a minőség és a receptúra ugyanaz mindkét országban.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház