16 °C Budapest

Óriásit változik a MOL Limo: 200 autó megy a levesbe a 300-as flottából

2018. április 24. 11:30

Év elején indult el a magyar olajvállalat közösségi autómegosztó szolgáltatása, a MOL Limo. A flotta egyharmadrészben elektromos, kétharmad részben pedig benzines Volkswagen up! gépjárművekből áll. A két típusú modell között azonban nem a motor üzemanyaga az egyetlen különbség, a benzinesekben nem található légkondicionáló, ezeket fogja most lecserélni az olajtársaság új, légkondis modellekre. Melegben, hűtés nélkül vezetni nem feltétlenül a legszerencsésebb, a kánikula miatt ugyanis csökkenhet a sofőrök koncentrációs képessége, ráadásul az általunk megkeresett autókölcsönzők és a másik budapesti közösségi autómegosztó, a Greengo flottájában sem található légkondi nélküli autó.

Aki vezetett már nagy melegben légkondicionáló nélküli autót, annak nem kell bemutatni, hogy milyen kellemetlen élmény. Beszállni a napon felforrósodott kocsiba, szép lassan elkezdeni izzadni, majd néhány perc után tudatára ébredni annak, hogy minden ruhadarabunk ázik az izzadtságtól. Ez azonban nemcsak kellemetlen, hanem veszélyes is lehet. Egyfelől, ha megizzadva megyünk be egy hűtött irodába vagy bevásárlóközpontba, akkor könnyen megfázunk, de ennél korábban, már vezetés közben is fokozott veszélynek tesszük ki magunkat és a környezetünket.

A nagy kánikula a járművezetők szervezetét fokozottan megterheli, a reflexek tompulnak, a vezetők még inkább türelmetlenebbek, indulatosabbak

- olvasható a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tanácsai között kánikula idejére. A Délmagyar cikke szerint pedig 

fáradékonyságot és figyelemzavart okozhat, ha az autónk belsejében túlságosan is felmelegszik a levegő.

Utánajártunk, hogy mennyire bevett még Magyarországon nem légkondis autókat bérbe adni, akár rövidebb, akár hosszabb távra. Felvettük a kapcsolatot az Avis, a Europcar és a Hertz autókölcsönzőkkel, valamint a MOL Limo egyetlen budapesti versenytársával, a szintén közösségi autómegosztási szolgáltatást nyújtó Greengoval is. Mind a négy megkeresett cég azt írta a Pénzcentrumnak, hogy flottáikban nincs olyan autó, amely ne lenne légkondicionálóval felszerelve.

A fentiek tükrében meglepő lehet, hogy a 300-as MOL Limo-flotta 200 benzines tagjában egyelőre nincs légkondi. Még csak április van, de a napon hagyott autók már most is jelentősen felmelegedhetnek, azonban jelenleg még megoldás lehet, ha utazás közben lehúzzuk az ablakot, hiszen a kinti hőmérséklet még nem olyan magas. Májustól augusztusig viszont ez már nem fog minden esetben segíteni a hőérzetünkön, marad tehát a fent vázolt izzadós élmény.

Megkerestük a MOL sajtóosztályát, hogy miért döntöttek úgy, hogy a Limo-flotta kétharmadába nem tesznek légkondit, illetve mérlegelték-e a fenti, biztonsággal kapcsolatos körülményeket. A döntéssel vagy annak körülményeivel kapcsolatban annyit árultak el, hogy a 200 benzines autójukban azért nincs légkondi, mert rövid, városi közlekedésre tervezték őket. Ez csak azért legalábbis furcsa érvelés, mert a használat céljában nyilván nincs különbség az elektromos változatokhoz képest, amelyekben viszont van hűtés.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A jövővel kapcsolatban mindemellett elárulták, hogy folyamatosan figyelik az ügyfelek visszajelzéseit, így

május közepétől lecserélik a nem légkondis autókat, új, légkondicionált Volkswagen up!-okra.

Azzal kapcsolatban a MOL nem árult el információt, hogy a csere milyen idősíkon fog megtörténni, céljuk ugyanakkor, hogy 2020-ra megduplázzák a jelenleg 300 autót számláló flotta méretét, fokozatosan emelve az elektromos autók részarányát. Az új autókban pedig a logika azt diktálná, hogy szereljenek légkondit, ha alig néhány hónapos működés után, máris cserére ítélték a jelenlegi flotta kétharmadát, melyek nem rendelkeznek hűtéssel.

Borítókép forrása: MOL

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm