A kutatás alapján felállított produktivitás-index számszerűen is megmutatja, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok.
Nem sok helyre mehet nyaralni Európán belül az, aki olcsóbban akar kijönni, mint idehaza. Az Eurostat friss felmérése szerint ugyanis Magyarország a 9. legolcsóbb a 37 európai országot összesítő toplistában.
Nemrég publikálta legfrissebb, vásárlóerő-paritáson alapuló árszínvonalindexét az Eurostat. Az elemzés 37 európai országgal foglalkozik, amelyekben több mint 2400 termék és szolgáltatást vettek górcső alá. Az összesített árindex szerint, amelyen 100 pontnak felel meg az átlagos az EU 28 országának árszínvonala, Magyarország 57 pontot ért el. Ezzel hazánk 9. a legolcsóbb európai országok rangsorában.
Az összesítés szerint a legdrágább európai ország - nem túl nagy meglepetésünkre -, 154 ponttal Svájc; míg a legolcsóbb, 47 ponttal Macedónia lett. Az indexértékek jól mutatják, hogy a legolcsóbb (ide tartozik hazánk is), illetve legdrágább országok között összességében közel háromszoros eltérés van az árakat illetően.
Az egyes termékek bontásában azonban már jóval cizelláltabb a kép. Az élelmiszer termékeknél, illetve az alkoholmentes italok tekintetében például hazánk a 8. legolcsóbb, alkohol és dohányáruknál pedig a 7. legolcsóbb a kontinensen. Ez utóbbi esetében ráadásul nem az alapvetően méregdrága viszi a prímet; az alkohol többnyire az északi országokban a legdrágább. Aki például Norvégiában ülne be sörözni egy kocsmába, arra készüljön, hogy kb. négyszer annyit kell majd fizetnie átlagosan, mint idehaza.
A hazánkban tapasztalható alacsony árszínvonalat egyébként a legfrissebb kiskereskedelmi adatok is alátámasztják. Nem véletlen ugyanis, hogy a vasárnapi boltzár ellenére is 5,2 százalékkal tudott növekedni a forgalom. Azt azért mindenképp érdemes hozzátenni, hogy elsősorban a nem-élelmiszer jellegű kiskereskedelem bővül dinamikusan, míg máshol már érezteti hatását a kormány megszorító intézkedése.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak