Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A lengyelországi kormánypárt, a Jog és Igazságosság (PiS) európai parlamenti képviselője, Kosma Zlotowski gyorsított eljárásban az Európai Bizottsághoz fordult azzal a kérdéssel: vajon ugyanannak a kereskedelmi hálózatnak ugyanazon termékéért más árat kell-e fizetni a különböző országokban, s ez nem tisztességtelen gyakorlat-e a vásárlókkal szemben? - adta hírül a Business Insider lengyel kiadása. Konkrétan a Lidl árairól van szó.

A Lidl saját márkás termékeit Lengyelországban átlag 10 százalékkal drágábban árusítja, mint Németországban. Az átlag mögött az áll, hogy az áruk 70 százaléka Lengyelországban drágább, 29 százaléka olcsóbb, és csupán egy százalékuk kerül ugyanannyiba. Elsősorban az élelmiszer a drágább, a háztartási tisztító és higiéniai szerek olcsóbbak.

Tudja a választ

A képviselő három kérdést tett fel az Európai Bizottságnak. Ez a gyakorlat megfelel-e az EU vásárlási politikájának, s vajon tisztességes kereskedelmet jelent-e? A bizottság szerint a vásárlók kaphatnak információt a kereskedelmi hálózattól ugyanannak a terméknek az áráról ugyanabban a hálózatban csak más tagországban? Végül a bizottság tervezi-e a probléma kivizsgálását, amelyet 2017 szeptemberében a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt jelentettek?

A lengyel képviselő szerin a különbséget nehéz megmagyarázni, ha a munkabéreket vagy a kereskedelmi tevékenység egyéb költségeit nézzük, a vállalatok szerint viszont nem.

Néhány hónapja a Rossmann is szóba került ugyanebben a témában. Az egyik vásárló összehasonlította a német és a lengyel árait a cégnek, és kiderült, hogy saját termékeik nagy része sokkal drágább a lengyeleknél, mint a németeknél. Az ügy a fogyasztóvédelem elé került, a Rossmann azzal védekezett, hogy Lengyelországban sokkal többet költ a promócióra, mint Németországban.

A nyitókép forrása: Google Maps