Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egymás után jelentik be azoknak az európai akkumulátorgyártó gigaüzemeknek az építését, amelyek versenyre kelnek az amerikai Tesla autógyártó Nevadában felépült óriási üzemével - kezdi cikkét a Bloomberg. Ezek a gyárak egyszerre készítenek akkukat a villanyautóknak, illetve a nap- és szélenergia-rendszereknek.

Miután ilyen létesítményeket terveznek a kelet-közép-európai régióba - ezen belül Magyarországon is épülhet akkugyár -, jelentős döntés a Daimler részéről, hogy Berlintől 130 kilométerre építi fel akkumulátorgyártó üzemét. Az itt készült lítium-ion akkuk a Mercedes-Benz és a Maybach luxusautók mellett a zöldenergia-ipar is szolgálják majd.

Merkel jelez

A szeptemberi parlamenti választásokra készülő Angela Merkel így a világnak is üzent azzal, hogy elvállalta az 500 millió euró (155 milliárd forint, másfél vizes vébé ára) befektetésével létrejövő létesítmény alapkőletételét. Hogy milyen nagy üzletről van szó, azt a legfrissebb becslések is sejtetik.

Az akkumulátorok elterjedésével olyan gyorsan csökkenhet a költségük, hogy a villanyautók 2030-ra olcsóbbak lehetnek hagyományos, benzines megfelelőiknél - mondja Nokolas Soutopous londoni elemző. A változást gyorsítja, hogy a lítium-ion akkukra két iparág tart igényt egyszerre, ami hajtja a termelésük bővülését.

Statisztikák

A világ akkugyártó kapacitása 2021-ere megduplázódhat és ezen belül Európa piaci részesedése szintén a jelenlegi 2,5 százalék kétszeresére nőhet. Várakozások szerint a lítium-ion akkupakkok költsége 43 százalékkal zuhanhat a jelenlegihez képest már 2021-re.

Bár ennek az áramtárolási formának vannak versenytársai is, amelyek jobb hatékonyságot ígérnek, a szakértők egyelőre nem tudják megjósolni, hogy az akkumulátorban tárolt elektromos energia felhasználása valaha nyereséges lesz-e a fogyasztóknak és az energiaszolgáltatóknak.